jagälskarallaminabarn skrev 2013-05-12 20:40:22 följande:
Hej där!
Jag har Cerazette som verkar vara samma sak, skulle tro att Gestrina är en kopia, kan inte dra någon annan slutsats hur mycket jag än läser på
fass.se i alla fall. Det positiva med Cerazette, för min del, är att mensen är ett minne blott (det är individuellt om det blir så eller inte enligt min bm), suveränt när man haft väldiga menssmärtor och väldigt riklig mens. Det du upplever med frusenhet etc har jag aldrig känt, en tanke är om du kanske fått en influensa som gått så precis in i när du började med pillren. Jag är dock inte sjukvårdsutbildad, du tänker helt rätt som ska ta kontakt med din bm. Vill du så sök på Cerazette bland inläggen här så ska du förhoppningsvis få ett antal träffar. Jag är hursomhelst väldigt nöjd med mina minipiller, aldrig haft några problem.

Lycka till!
hej :)
Cerazette hade jag för något år sedan också och de funkade bra med det du skrev med mens smärtorna, men skyddet funkade inte så bra så fick en liten en snabbt efter min första, men det är ja väldigt glad för idag :) men nu vill vi inte ha på ett tag så..
men som jag skrev det med influensa liknande förstår jag inte för det hade jag inte då. tycker det har hållt i sig så länge och bara jag som mår så i familjen. Folk tror jag är galen med tanke på vad jag springer runt med i denna fina värmen ;)
tack !