Blinkande ljus framför ögat
Hejsan!
För ett par timmar sedan så var jag med om något obehagligt. Jag hade precis kommit hem från gymmet och satt mig för att plugga. Då börjar jag se små blinkande trekanter som bildar en halvcirkel vid sidan av höger öga. Jag tyckte mest det var irriterande, men eftersom det hindrade mig från att plugga (Jag har nedsatt syn på vänster öga och trekanterna hindrade mig ganska mycket från att läsa med höger) så bestämde jag mig för att duscha istället.
Efter ett tag slutade det blinka, men efter duschen fick jag väldigt ont i huvudet och började sedan må oerhört illa. Så jag tog två ibumetin och gick och la mig i vad som kändes som ett par få minuter men har nu insett att det måste varit längre. När jag blundade så kändes det som att jag snurrade eller blev vaggad och efter ett tag satte jag mig i badrummet då det kändes som att jag skulle spy. Det gjorde jag inte.
Nu har huvudvärken släppt något, och illamåendet är uthärdligt, men jag undrar vad det kan ha varit?
Mamma googlade lite och hon sa att det lät som migrän. Tror ni att det kan vara migrän? Jag har aldrig haft det innan.