• 3llie

Blinkande ljus framför ögat

Hejsan!

För ett par timmar sedan så var jag med om något obehagligt. Jag hade precis kommit hem från gymmet och satt mig för att plugga. Då börjar jag se små blinkande trekanter som bildar en halvcirkel vid sidan av höger öga. Jag tyckte mest det var irriterande, men eftersom det hindrade mig från att plugga (Jag har nedsatt syn på vänster öga och trekanterna hindrade mig ganska mycket från att läsa med höger) så bestämde jag mig för att duscha istället.

Efter ett tag slutade det blinka, men efter duschen fick jag väldigt ont i huvudet och började sedan må oerhört illa. Så jag tog två ibumetin och gick och la mig i vad som kändes som ett par få minuter men har nu insett att det måste varit längre. När jag blundade så kändes det som att jag snurrade eller blev vaggad och efter ett tag satte jag mig i badrummet då  det kändes som att jag skulle spy. Det gjorde jag inte.
    Nu har huvudvärken släppt något, och illamåendet är uthärdligt, men jag undrar vad det kan ha varit?

Mamma googlade lite och hon sa att det lät som migrän. Tror ni att det kan vara migrän? Jag har aldrig haft det innan. 

• Svar på tråden Blinkande ljus framför ögat
  • läkarstudent

Jag tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen. Det kan absolut vara migrän, men det finns även allvarligare saker som ger sådana symptom så jag tycker du ska ringa på en gång för säkerhets skull.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • läkarstudent

1177 är förresten numret

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Usk

Dina symptom kan troligen varit ett migränanfall ja, synbortfall, illamående och huvudvärk är typiska symptom på migrän. Men migrän brukar dock oftast hålla i sig betydligt längre än vad du beskriver. Du sa några minuter eller har jag missuppfattat? Om du är orolig kan du alltid ringa sjukvårdsupplysningen då de säkert vet lite mer än jag (undersköterska) Och din yrsel kan ha en koppling till illamåendet. Om du mår väldigt illa så snurrar det oftast rejält i huvudet när du blundar. Precis som om man har druckit för mycket alkohol haha Men det är säkert inget att oroa sig över. Lycka till!

Svar på tråden Blinkande ljus framför ögat