• Liljekonvalj

Kristen musik

Jag tycker vi här kan tipsa varandra om kristen musik :) jag älskar musik och ibland är det gott att lyssna på bra musik som inte bara är god för själen, utan också för anden :) men jag undanbeder tips om lovsång! Hillsong och dyl. I all ära, men här tipsar vi om annat!

• Svar på tråden Kristen musik
  • Tre Töser

Hej! Trevligt initiativ! Jag har dock inte så mycket att komma med men jag tipsar om det jag vet: Lyssna in Magus Aasas musik. Han har gett ut några skivor, men jag har bara en av dem. Han är präst i Örnsköldsvik. ( hmm, dags att plocka fram skivan det var ett tag sen jag lyssade på den) Nå, just nu sitter jag, som av en händelse och lyssnar på kristen barnmusik inför dopet av vår yngsta tös: skivan Himmelbitar ( isberg förlag) för lite inspiration. Någon som har lite tips på lite fler nya fina sånger att ha på dop utöver klassiska låtar?

• Liljekonvalj

Spännande! Då ska jag lyssna på honom! Tyvärr kan jag inte tipsa om barndopsmusik. Men här är lite andra tips :) pas neos (påminner ibland om MGMT). NEEDTOBREATHE (lite coldplay/kings of Leon). Trip lee och Lecrae (hip hop). Soul survivor och David Thulin (remixar mycket och gör electro/dubstep). Mandisa (pop). Linn Mårdstam och Ida Möller (Sveriges kristna svar på Veronica Maggio). Jag saknar dock riktigt bra kristna rockband! Jerusalem finns ju, men det måste finnas fler?!

• Tre Töser

Oj! Du har ju hur mycket tips som helst själv ju! trevligt! De tipsen ska jag kolla upp. Hoppas nu fler ser tråden för ännu mer utbyte. Jag ska fundera vidare om jag har något mer på lager, men det är tveksamt...

• Liljekonvalj

Ja och jag har mera :) blir mycket att skriva allt på en gång, som sagt, jag älskar musik :) karakou är ett band från Uppsala, sjunger inte speciellt typiskt kristna låtar, men jag vet att de i bandet är troende :)

• Mercedez
    Liljekonvalj skrev 2013-05-12 22:58:32 följande:
    Ja och jag har mera :) blir mycket att skriva allt på en gång, som sagt, jag älskar musik :) karakou är ett band från Uppsala, sjunger inte speciellt typiskt kristna låtar, men jag vet att de i bandet är troende :)

Ja så vad vill du veta mer då?
  • Hermansson

Måste tipsa om Hillsong. Otroligt bra musik (både på svenska och engelska). Lovsånger med fokus på kärlek och Jesus :)
    Har alla skivor och de går varma både hemma och i bilen  

• Liljekonvalj
    Hermansson skrev 2013-05-13 08:29:54 följande:
    Måste tipsa om Hillsong. Otroligt bra musik (både på svenska och engelska). Lovsånger med fokus på kärlek och Jesus :)
    Har alla skivor och de går varma både hemma och i bilen  
    Ja de är bra... men som du ser i trådstarten - vi tipsar här om annan kristen musik än just lovsång (: 
  • Liljekonvalj
    Mercedez skrev 2013-05-13 08:26:34 följande:

Ja så vad vill du veta mer då?
    Måste ju finnas fler än de som jag känner till! Och som sagt, jag skulle så gärna vilja veta om ett bra kristet rockband (Förutom jerusalem och narnia....)
  • gäst 13

När jag var kristen på 80-talet lyssnade jag på Petra, Greg X Volz och Stryper. Det är rock, a la 80-tal. Riktigt bra, tyckte jag då i alla fall.

Svar på tråden Kristen musik