• Krokodillan

Ska springa Göteborgsvarvet för första gången. Någon mer?

Nu är det mindre än en vecka kvar och jag börjar bli nervös. Mest för att gå ut för hårt och inte orka ta mig runt 21 km. Är det någon mer som ska springa varvet för första gången? Eller nån som sprungit det förut och har några goda tips att komma med? Funderar t ex på det så omtalade publikstödet, hjälper det verkligen om benhinnorna värker, knäna ömmar och benen stumnar och allt sunt förnuft säger att man borde sluta springa? Jag kommer antagligen inte ha en enda bekant som hejar på just mig utefter banan, så det allmänna publikstödet känns viktigt. Samtidigt är jag ovan vid att jogga när någon tittar på. Funderar också över hur trängseln kommer att kännas första kilometrarna.

• Svar på tråden Ska springa Göteborgsvarvet för första gången. Någon mer?
  • Monstermamman

Gör debut i varvet! Har tidigare aldrig sprungit stora lopp.

är lite lätt nervös och vet inte hur jag ska lägga upp sista veckan. Mat och träning!?

• Krokodillan

Jag sprang mig ganska trött i går. En mil med 4 km lite snabbare tempo. Nu ska jag bara springa en enda gång i veckan, tror jag. Ett lugnt och ganska kort pass. Eventuellt kompletterar jag med någon annan träning som inte sliter på benen. Och absolut inte ger träningsvärk ... Jag äter nog som vanligt, men jag är ju ingen expert.

• Monstermamman

Har läst/hört någonstans att man ska dricka små dricka mkt vätska dagen/dagarna innan. Sen bör man väl käka bra mat, dricker man i te tillräckligt med vatten så kan man inte tillgodo se sig kolhydraterna och då spelar det ingen roll hur mkt pasta man äter. Skulle tydligen vara bra att sista dygnen konstant sippa på en vattenflaska.

har inte sprungit så mkt den sista veckan. Igår var jag ute med sonen, han cyklade och jag sprang. Snabbare men med många pauser. Blir nog ett pass till innan lördag.

vilken startgrupp har du? Har startar i 16!

• Krokodillan

Ja, vätska är nog väldigt viktigt. Någon tipsade om att får i sig lite extra salt också. Ser ju ut att kunna bli varmt under själva loppet dessutom. Jag startar i 15 och siktar på en tid på strax över 2 timmar. Du kanske springer förbi mig!

• Monstermamman

Ingen risk att jag springer om dig!

Då blir det uppladdning med chips de kommande dagarna. Sen läste jag att det är helt ok att ta med godis som långlöpare. Bara bra att få i sig lite extra socker! Kommer att ta till mig detta och släpa med mig gula godisfiskar! Gäller bara att ha plats för det i någon ficka!

• Monstermamman

Tror det men det är nog nya 5 stjärniga duschar. Har en bekant som pratade om ute på gräset i tillfälliga duschar men det var herrarnas. Vet inte hur det är för damer.

• alexs mamma

Jag ska oxå springa för första gången i år. har ingen där som hejar... Känns lite läskigt nu men hoppas på att ta mig runt. ja startar i startgrupp 19 och hoppas på att kunna ta mig runt på ca 2 timmar. Tänker inte löpa mer än en runda i veckan på ca 8 km sedan vilar jag mig i form...

• Monstermamman

Hade varit roligt att klara sig på strax över 2 h men tror inte jag fixar det. Under 2,5 är mitt mål allt över är bonus.

• Krokodillan

Vila i form får det bli! Godis hade varit gott att ha med sig, men jag har inga fickor på löparkläderna. Undrar hur lång tid innan start man behöver vara där för att hämta nummerlappen? Jag har ingen möjlighet att hämta den tidigare i veckan.

Svar på tråden Ska springa Göteborgsvarvet för första gången. Någon mer?