• Anonym (förrtvivlad)

Pappan ha obetalda räkningar på sin vecka,se hit

Hej!

Vill bara tala om att ja ska under dagen prata med kunnigt folk inim deta,men vill bara höra andras åsikter runt detta.
    Pappan o jag ha två barn,dagis barn o fritids barn¨,vi ha barnen varannan vecka och idag ska ja lämna dom på dagis för de är hans vecka men fick inte då han ha massa obetalda räkningar,och detta är inte första gången.Han bor hos sin mamma o barnen sover på soffa o tältsäng o inga rum,ja anser som mamma att kan man inte betala räkningar så barnen få gå på dagis kan man inte ta hand om dom heller,han lämna barnen ibland på sinh vecka till sina syskon för ut o festa sen ligger dålig dagen efter,ha problem med alkoholen,..pratat med rektorn hon säger att ja ska kontakta socialen el pappan att han skriver över barnens schema till mig,som ja vet att han aldrig gör.Nu vill han att hans mamma ska ha ena barnet idag för dom inte få va på dagis,lämna där känner ja inte för..
    Gud va mycket men nån som kan försöka sätta sig in i denna komplicerade situation??    

• Svar på tråden Pappan ha obetalda räkningar på sin vecka,se hit
  • Anonym (123)

Jag tycker det låter som att han inte är någon bra pappa och verkar inte direkt ta hand om sina barn på ett sunt sätt.
    Så jag tycker också du ska kontakta socialen eller familjerätten. Det är synd om barnen om dom ska behöva bo så hos sin farmor och deras pappa är ute och festar.  

• Anonym (förrtvivlad)

Han är en bra pappa,men ja vet inte så mycket som händer på hans veckor då han inte säger nåt,bara barnen som berätta.Men fler obetalda räkningar o alltid massa ursäkter,de gå i skolan i en annan kommun där pappan bor men fundera skriva över dom här där dom är skrivna,kan man prata med socialen och få rådgivning eller?

• Anonym (k)

Delar ni både barnbidrag och barnomsorgsfaktura? Har ni gemensam vårdnad så kan du inte byta skola för barnen men visst var det förskola du skrev tidigare och inte skola?

• Brumma

Har han behov av förskola på sin vecka? Eller är det egentligen bara du som har behovet på dina veckor?
    För isåfall kan jag ju förstå om han inte prioriterar förskoleavgiften..
    Min son är tre år och har inte ens börjat på förskolan utan är hos sina mor - farföräldrar de få dagar både jag o min man arbetar.
    Så att han vill lämna hos dem ser jag inte som ngt konstigt egentligen..
    Precis som barn klarar av att gå på två olika förskolor på mamma/pappa veckor så klarar de flesta barn av att vara hos sin farmor/mamma/moster osv på ena veckan o förskola på den andra veckan.

Däremot låter tältsängslösning i så lång tid som vv inte helt ok...
    Å andra sidan bor många familjer trångt, och det går ingen större nöd på de barnen..
    Har pappan det svårt ekonomiskt så är det ju bättre att leva hos föräldrarna än att skuldsätta sig för att man "ska" ha en egen bostad, för att barnen "ska" ha egna rum.

Pappan borde söka underhållsstöd för vv boende..

Du skriver att han IBLAND lämnar barnen till barnvakt på sina veckor - sina syskon, alltså barnens familj - för att festa..
    Det tolkar jag som att det inte inträffar VARJE vecka han har barnen.
    Hur ofta händer det?
    En gång varje vecka?
    En gång i månaden?
    Barnen tar inte skada av att sova hos en familjemedlem ngn gång i månaden..

Det du skriver KAN vara oroande, men det kan lika gärna vara vinklat från din sida för att du lägger upp tiden på ett annat sätt än pappan..

• mammalovis

Om barnet nu bor vv, går det då inte ha att ni betalar förskoleavgiften efter den omsorgstid ni behöver på var sitt håll, så det inte blir några problem? Det lät ju ändå som att barnen var skrivna hos dig. Jag hade valt att höra av mig till kommunen för att få till en bra lösning, hellre betala räkningen själv än detta strul ...

Svar på tråden Pappan ha obetalda räkningar på sin vecka,se hit