Vi ska resa till Malta!
Okej vänner,
här har ni en sann amatör i resevärlden. För ett par månader sedan fick jag ansvaret att boka resa till mig, syrran och våra barn. Så jag började kika runt lite. Fastnade för en resa till Malta, St:Julians. Resa med hotell, bagage, transfer och ALL INCLUSIVE för knappt 1500kr per person. 3 stjärnigt hotell och allt. Amatör, kom ihåg det, mina vänner.
Bokade, betalade och allt var väl. Tills jag råkade på en recension om hotellet. Och då började jag läsa recension efter recension. Jag har nog inte läst en enda bra recension. Okej. slitet hotell med dålig service och dålig mat. Hur kan hotellet ha 3-stjärnigt om det så tydligt inte uppfyller kraven??? Men nu är det som det är, jag har lärt mig en läxa, och vi tänker att vi åker dit med ett öppet sinne och gör det bästa av det. Nästa gång lär jag inte vara lika snabb med att trycka "boka" iaf.
Vi har ändå inte tänkt vara på hotellet hela dagarna. Utan tanken är att vi ska bada och shoppa och njuta av vår semester.
Så. Vi känner ingen som varit till Malta. Och st:Julians verkar vara partystället nr 1. Det är inte vad vi är intresserade av med 3 små barn. Så, vad finns för oss att göra med barnen när vi är där? Vi åker i slutet av maj.
Några tips på prisvärda restauranger eller andra aktiviteter? Finns det nåt i matväg vi bara "måste" testa i mataffären? Finns det några vattenland eller så för barnen? Hur är badstranden i St:julians? Barnvänlig? eller annan nyttig info tas tacksamt emot :)
Malta! Här kommer vi!