Ving, Apollo, Fritidsresor eller solresor?
Vilket av dessa resebolag föredrar du och Varför?
Vilket av dessa resebolag föredrar du och Varför?
Har endast åkt med ving och Fritidsresor, men jag gillar båda :) Sedan vi fått barn har vi åkt med Ving några gånger och nu är barnen "hooked" på Lollo
Äh, halva meddelandet kom inte med... Menade att barnen älskar Lollo
Äh, jäkla iPhone jag ger upp. Sorry för att jag spammat din tråd TS
Har rest med fritidsresor tidigare och ska testa apollo i år. Bara varit nöjd med fritidsresor.
Åkt med alla utom Solresor, men föredrar Apollo.
Brukar bli Fritidsresor, då kostnaden i kombination med läget (vi vill bo centralt ofta), de andra har inte lika många centrala hotel. Och vi tycker inte om All-inclusive eller helpension - utan vill ute och stödja de lokala aktörerna.
Men de senaste åren har vi dessutom åkt med både Solresor och Apollo som var helt OK. Man får vara om sig och kring sig (och kolla in tripadvisor osv).
Vi bryr oss egentligen inte om researrangören när det gäller de stora drakarna. Vi kan dock svära då en del har haft undermåliga söksystem på sina hemsidor, samt svårt att se priser, ändra veckor osv. Vi klarar det mesta själva. Ofta ordnar vi ju själva resor också) Åker man med smsåskruttar eller specialresebyråer så kollar vi upp mer...
Något som kan var intressant är ju skulle man betala någon tusenlapp extra bara för att åka med en specifik charterarrangör fastän man åker till etts ställe/hotell där det finns jämnbördiga hotell, eller är det kombinationen läge/hotellnivå/pris som avgör och att man tar det som har bäst prisvärdhet?
Åkt med Apollo och Fritidsresor. Mest nöjd med fritidsresor, åkt med dem 6 gånger under 2000-talet. med barn är det bra eftersom de uppskattar Blue Village konceptet.
För mig är det oftast priset som styr!
Har åkt med både Ving, Fritidsresor o Apollo o jag har varit nöjd med samtliga!
Fritidsresor har länge varit en favorit, men det är nog mest för att jag oftast har hittat bra hotell där; jag gillar inte de stora AI-komplexen, men tycker däremot att Fritidsresors Familjefynd-hotell passar oss bra just nu.
Lite mindre hotell, men barnen är välkomna
Apollo har jag ofta hittat bra priser med, Ving har jag däremot bara rest en gång med, tycker att de är lite dyrare oftast.
I sommar har jag dock skippat chartern, o för oss blev det mkt billigare att boka på egen hand istället
Kan tillägga att jag även har rest med Detur en gång o hade inget att klaga på.
Ett tips är att jämföra de olika. Vi bokade en resa till Rhodos i sommar och tänkte först välja Fritidsresor men upptäckte sedan att Apollo hade precis samma resa och hotell till ett några tusenlappar lägre pris.
Jag har rest med alla tre. Ving och Fritidsresor har väl lite bättre standard på sina hotell (känns det som) men när det gäller resorna vi gjort så har vi varit lika tre alla gångerna med flygresan, transfern, informationen osv.
De senaste åren har vi åkt till Egypten, till ett hotell som både Ving, Fritidsresor och Apollo har. För två år sedan var Apollo lägst i pris, förra året var det Fritidsresor. Så det lönar sig alltid att jämföra.
Har inte rest med Solresor men dom andra har vi rest med.
Jag föredrar nog Apollo mest för att dom har bra priser samt att vi har fått snabb och bra hjälp på plats om det har varit nåt..
Ving. Lite dyrare men bättre vad gäller standard och mat.
Solresor har vi också rest med kom jag på nu. Har inget ont att säga om dem heller.
Hur kan ni säga att någon arrangör har bättre hotell än andra? Tar jag inte miste har väl alla arrangörer hotell med olika standard i olik prisklasser.
Det beror väl snarare på vilken ort och vilket hotell ni valt.
Har rest med dem alla och har inget negativt att säga. Solresor är dock bäst.
Har rest med dem alla och har inget negativt att säga. Solresor är dock bäst.