• Marlin

Fiser era bebisar mycket?

Hej!
    Vi har en liten tjej som är sex veckor nu. Hon fiser som en hel karl... det låter ganska högt, och luktar inte hallon om jag säger så... :)
    Är detta något som bebisar i allmänhet gör? Jag har aldrig hört om fisande bebisar förut... men å andra sidan har jag ju inte varit med en bebis 24 timmar om dygnet förut heller, och kanske har missat detta. Fiser era små hjärtan lika mycket?

Marlin

• Svar på tråden Fiser era bebisar mycket?
  • KnutRut

Oj, vad våran lilla Amanda fes när hon var liten, men nu fiser hon inte lika mycket länge, det blir så ibland, visst löåter det gulligt
    Att så söta hallon kan få fisa och man tycker det är gulligt men inte när vi vuxna gör det

• Manda

om hon gör jag trode inte det var sant när jag hörde de första gången. låter ju som en vuxen

• Marlin

Jaadå, hon får gärna fisa. Man undrar ju dock om det är "normalt" att de gör det såpass mycket som hon gör, och om det verkligen kan lukta så illa om så små barns fisar...? (Mästare i att noja över allt mellan himmel och jord...)

• Mamsingen

Kan ju tala om att Alice la av en riktig "brakare" när vi var på begravning när hon var nån månad. Lättade upp stämningen lite grann iallafall. x yvc Alice ville också skriva lite

• tessi

Oja!!!
    Min dotter är likadan hon pruttar som en stor karl!!!
    Trodde inte heller att såna små bebisar kunde göra...
    Det är riktigt roligt tycker vi, hon brås nog på sin far..
    Är det inte hon så är det han!!!
    Vilken familj =)
    Det är bra att dem pruttar så dem inte får ont i magen!
    Kram Tessi

• Monie

Hej!
    Min lille kille pruttar också mycket och rejält. Kan lukta enormt men jag tar på mig lite skuld för jag har märkt att det luktar värre när jag har ätit tex lök eller kryddstark mat.
    Har hon det jobbigt med fisarna så kan du ge minifomdroppar innan varje måltid. De gör så att bubblorna i magen blir mindre och lättare att fisa ut.
    Kram

• sagogryn

Tim är en liten fisgris, speciellt på morgonen.

• Filippa

Här kommer en till fislisa!
    Hon fiser istället för att rapa tror jag.

• Velouria

Min tjej skrattar gott när hon fiser

• JMME

Haha...ja min lilla prinsessa fiser som en hel karl hon med. Och rapar med för den delen. Jag blir lika lättad varje gång hon gör det också för då är det ju mindre risk att hon får ont i magen

• Vågen

Isak fiser också jättemycket och det luktar. Är det minsta man kan säga...

• Monalisan

det är ju jätte bra att dem pruttar så dom inte får ont i magen..=O)

• Marlin

Gud vad skönt att det är fler bäsar som fiser! TeaSpoon, jag tror att vi också har fått en "Pumba"... hehe.

• EwBj

Elina fiser också som en vuxen gärna innan det dags och amma eller strax efteråt...

/Ewa

• Bumpy

Vi har inte hunnit få Bumpy ännu men jag kan meddela att min kusins döttrar fiser otroligt högljutt - ibland verkar de tom skrämma sig själva...

de är 2 månader och ca 1,5 år gamla.

: )

• Tussens mamma

ebba fiser mycket. men jag ser det som något positivt... då får hon ju liksom ut luft som annars ligger i magen och gör ont... det luktar inte gott men det spelar ju ingen roll... hihi............

• firhilwen

Christian, nu 4 månader, är och har hela tiden varit, en riktig fispåse, och det luktar inte heller hallon! Dessutom rapar han så vi funderar ibland hur så mycket ljud ryms i en sån liten kropp!!!

Men man får ju se det från den ljusa sidan, det är bra att de får ur sig luften för det blir definitivt mycket mindre skrik p g a magknip och sånt!

mvh kramizza

Svar på tråden Fiser era bebisar mycket?