• Anonym (nyfiken)

Är det vanligt att era flickvänner pratar om andra killar?

Jag vet inte om detta egentligen är ett "problem" utan jag är mer nyfiken om det är en vanlig grej att tjejer i allmänhet pratar en del om andra killar när man är tillsammans? Min flickvän är som "en öppen bok" säger hon själv, det är en ganska stor åldersskillnad mellan oss ska tilläggas (hon 46 jag 32) och pratar ofta om hur hon tänt på unga snygga läkare när hon var gift, att hon hånglat på toaletten med andra killar samtidigt som hon var ihop med en mycket yngre kille ("men det är bara för att han var en idiot som jag inte var kär i"). De här historierna har börjat bli lite mindre frekventa men ibland kan hon berätta om något one night stand hon tog med till ett hotellrum och att han fick sätta på henne fast hon hade mens. Hon berättade även att hon hade fått se en nakenbild på hennes dotters pojkvän ochdå frågade hennes syster "tyckte du han var snygg då"; "...mmm JAAAAAAA!". Vet inte om jag är överdrivet känslig men hur pass vanligt är det i ett förhållande? Jag har tidigare varit ihop med tjejer i min egen ålder som har varit på samma sätt och de har aldrig varit otrogna mot mig. Jag tolkar öppenheten som något positivt, om man är öppen så kan båda vara sig själv. När vi har sex brukar jag tända på hennes historier om när hon haft sex med andra killar och sist vi hade sex eggade jag på henne med detaljer vad hon ville göra med andra killar och hade sex upprepade gånger tills det gick för oss bägge två. Jag skulle nog aldrig kunna ta steget över till att låta henne vara med en annan framför mig men samtidigt undrar jag hur pass "normalt" det är att prata om det. Skulle någon uppfatta det som brist på respekt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-13 22:57
    Med överdrivet känslig menar jag att ibland reagerar jag på det men det brukar övergå sedan när jag har tänkt till. Jag har fått mycket kritik i tidigare relationer att jag är "för känslig".

• Svar på tråden Är det vanligt att era flickvänner pratar om andra killar?
  • Mamori

Jag tycker att det låter helt normalt. Jag är så med min kille också och jag pratar på det sättet med mina tjejkompisar ibland och de har alla sambos eller är gifta och ingen av oss skulle vara otrogen. Jag frågar också min kille om detaljer om han är tänd på någon annan tjej och tycker att det är kul =)

• ZaftMonkey

Jag skulle aldrig prata så med min fästman, men då är jag inte heller särskilt intresserad av andra killar och har inte heller haft några spännande "äventyr" innan jag träffade honom.
    Jag skulle inte tycka om om han pratade om sånt med mig, jag vill helst inte höra om hans ex alls och det respekterar han :)

• Anonym (Fia)

Jag skulle bara prata om tidigare pojkvänner eller andra sexeskapader om min sambo frågade. Och det gör han aldrig.

• Anonym (nyfiken)
    Mamori skrev 2013-05-13 23:47:52 följande:
    Jag tycker att det låter helt normalt. Jag är så med min kille också och jag pratar på det sättet med mina tjejkompisar ibland och de har alla sambos eller är gifta och ingen av oss skulle vara otrogen. Jag frågar också min kille om detaljer om han är tänd på någon annan tjej och tycker att det är kul =)

Jag tror personligen att om man är öppen med allt i ett förhållande, inklusive sin libido, så är det hälsosamt. Jag brukar tänka hur jag skulle reagera om min bästa killkompis satt och pratade om samma saker och det enda som skiljer min flickvän från min bästa kompis är att vi har sex och bor under samma tak. Min flickvän sa så här "vi är som öppna böcker bägge två och pratar om saker som man kanske egentligen inte ska prata om ibland. Men jag gillar det med dig för du ser mig och jag kan vara mig själv helt och hållet med dig".
  • Pissenisse

Jag skulle absolut inte prata så, inte överhuvudtaget. Om det är brist på respekt eller inte beror ju på hur relationen ser ut, om du skulle visa att du inte vill höra dessa detaljer är det ju brist på respekt annars är det inte det.

• matsatari01

Om jag säger så här då: Vad tror ni att det beror på att (vissa???) tjejer pratar så här? Bland tjejkompisarna kan jag förstå att det alltid ploppar upp "kommer du ihåg den där killen du var med"; "minns du den där Indiern du drog hem". Men i övrigt? Jag ska tillägga att jag pratar aldrig om mina ex mer än detaljer som "en tjej från Stockholm som jag var tillsammans med" och varför vi gjorde slut.

• Anonym (nja)

jag skulle kunna berätta sånt om min kille frågade. Men jag tar inte upp sånt bara av mig själv. Varför liksom? Jag är 40+, jag har givetvis en del att berätta men det har mannen min också och vi är nog inte så väldigt intresserade av den typen av berättelser ur vårt förflutna. I så fall är jag mer intresserad av relationsstories, hur han hanterat problem i sina tidigare relationer tex, hur han är i en konflikt osv. Sånt är bra att veta om varann om det blir nån jobbig situation. 

Kan på ett sätt tycka det är lite omoget om man väldigt ofta måste ta upp den typen av stories som nämns i TS...lite som om man ska "skryta" men på ett lite avigt sätt. Det är väl så man gör i tonåren? 

• fatdaddy

Jag har inte haft nån tjej men tjejer jag var intresserad av (som visste att jag var intresserad) pratade om andra killar de blev påsatta av.
    Det fick mig mest att känna mig otillräcklig. Vet inte om det var de eftersträvade.
    En annan jag jobbade ihop med berättade glatt om hur hon själv använde en viss salva i underlivet. Ibland kanske man inte måste vara öppen om allt som sker i ens liv.

• Anonym (minay)

Tycker att det är brist på respekt att sitta och prata om det med/framför sin kille. Visst, vara öppet i ett förhållande
    är en sak, jag har berättat t vad jag har gjort för min kille i början utav förhållandet, sjklart inte alla detaljer vad jag gjort och inte gjort, men hur många ex jag har, hur många partner osv. sen har vi släppt det, det är historia v.i lever i nuet

• Anonym (nyfiken)
    matsatari01 skrev 2013-05-14 22:35:56 följande:
    Vi har varit tillsammans i fyra månader.

• Anonym (sensei)

bekräftelsebehov jag gillade en arbetskamrat och en kväll hemma hos henne började vi hångla och jag fick av henne bhn det blev inte mer för barnen var hemma men hon ville jag skulle komma över nån kväll när barnen lagt sig blev inget hon ändrade sig berätta om en man som hon knulla med när han var i stan hon dras till svin sa hon ett tag efter pratade vi i telefon och hon klagade över varför män bara vill en sak jag hade sagt att jag inte bara var ute efter sex jag gillade henne men det gick inte fram

• Anonym (er grej)

Spontant känns det som om hon har ett bekräftelsebehov, att visa att hon är attraktiv/ åtrådd av andra eller/och att det är en del av hennes sexualitet. Du beskriver ju hur ni båda tänder på det..

Om det är normalt eller ej?? 

Tja, jag vet inte. Låter ju inte sjukligt på något sätt. Ingen av er verkar lida av det (tvärtom) och ni skadar ju ingen annan..  (Även om jag nog inte skulle uppskatta om min pojkvän tjatade om hur han kn-at med andra eller skulle vilja göra det. )
    Men människor är ju olika. Huvudsaken är väl att det känns bra för er båda & att ni inte skadar eller sårar någon annan, tänker jag. 

• Fia 28

Mitt ex berättade allt, och efteråt hade jag nog önskat att jag inte fått höra om allt han gjort före mej.

• Anonym (nyfiken)

Vi hade en diskussion idag. Hon har varit väldigt irriterad på två tjejer som jag har på min Facebook som brukar gå in och gilla mina statusuppdateringar. Den ena tjejen har jag haft en dejt med men ingen av oss var intresserad mer än som kompis och den andra har jag mailat med i flera år och hon bor i samma stad som min tjej. Min tjej är glad för att de inte gillar mina statusuppdateringar något mer och undrar om jag har sagt åt dem någonting. När hon sa detta minns jag att hon var jätteirriterad över dem här två tjejerna på Facebook och hon hade suttit med sin dotter och gått in på deras sidor och sagt "det är något lurt med de där jävlarna".

• Anonym (öka!)
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-05-15 13:43:53 följande:

Vi hade en diskussion idag. Hon har varit väldigt irriterad på två tjejer som jag har på min Facebook som brukar gå in och gilla mina statusuppdateringar. Den ena tjejen har jag haft en dejt med men ingen av oss var intresserad mer än som kompis och den andra har jag mailat med i flera år och hon bor i samma stad som min tjej. Min tjej är glad för att de inte gillar mina statusuppdateringar något mer och undrar om jag har sagt åt dem någonting. När hon sa detta minns jag att hon var jätteirriterad över dem här två tjejerna på Facebook och hon hade suttit med sin dotter och gått in på deras sidor och sagt "det är något lurt med de där jävlarna".

skillnad på folk vettu Flört
  • Anonym (Gränslös)

Jag skulle inte vilja vara tillsammans med en så gränslös person. Titta på nakenbild på ens barns partner, fy sjutton. 

Så för mig skulle det vara en icke-fråga om det är ok att berätta eller inte. Jag skulle inte bli attraherad av en sån gränslös personlighet. Hon låter mer som 16 än 46.

Svar på tråden Är det vanligt att era flickvänner pratar om andra killar?