Är det vanligt att era flickvänner pratar om andra killar?
Jag vet inte om detta egentligen är ett "problem" utan jag är mer nyfiken om det är en vanlig grej att tjejer i allmänhet pratar en del om andra killar när man är tillsammans? Min flickvän är som "en öppen bok" säger hon själv, det är en ganska stor åldersskillnad mellan oss ska tilläggas (hon 46 jag 32) och pratar ofta om hur hon tänt på unga snygga läkare när hon var gift, att hon hånglat på toaletten med andra killar samtidigt som hon var ihop med en mycket yngre kille ("men det är bara för att han var en idiot som jag inte var kär i"). De här historierna har börjat bli lite mindre frekventa men ibland kan hon berätta om något one night stand hon tog med till ett hotellrum och att han fick sätta på henne fast hon hade mens. Hon berättade även att hon hade fått se en nakenbild på hennes dotters pojkvän ochdå frågade hennes syster "tyckte du han var snygg då"; "...mmm JAAAAAAA!". Vet inte om jag är överdrivet känslig men hur pass vanligt är det i ett förhållande? Jag har tidigare varit ihop med tjejer i min egen ålder som har varit på samma sätt och de har aldrig varit otrogna mot mig. Jag tolkar öppenheten som något positivt, om man är öppen så kan båda vara sig själv. När vi har sex brukar jag tända på hennes historier om när hon haft sex med andra killar och sist vi hade sex eggade jag på henne med detaljer vad hon ville göra med andra killar och hade sex upprepade gånger tills det gick för oss bägge två. Jag skulle nog aldrig kunna ta steget över till att låta henne vara med en annan framför mig men samtidigt undrar jag hur pass "normalt" det är att prata om det. Skulle någon uppfatta det som brist på respekt?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-13 22:57
Med överdrivet känslig menar jag att ibland reagerar jag på det men det brukar övergå sedan när jag har tänkt till. Jag har fått mycket kritik i tidigare relationer att jag är "för känslig".