• tjej92

Kan man göra något åt infektion vid visdomstand själv?

Hej,

jag håller på att få visdomständer i underkäken och på ena sidan får jag infektion i tandköttet runt tanden hela tiden, har varit tvungen att spola tanden hos tandläkaren med något antibakteriellt medel eller liknande flera gånger och de säger nu att jag borde dra ut den. Men jag är LIVRÄDD för det så är det någon som vet något antibakteriellt medel eller liknande man kan köpa på apoteket för att slippa behöva gå till tandläkaren och spola tanden hela tiden, för då kommer de till slut tvinga mig dra ut den?

• Svar på tråden Kan man göra något åt infektion vid visdomstand själv?
  • BuoBä

Prova med Hexident eller Corsodyl. Det är munskölj som är bakteriedödande. 

• snappi81

Nu kommer jag inte ihåg vad det heter men det finns jätte bra munskölj på Apoteket som du kan använda. Har jag gjort när mina visdomständer bråkat.

• Mossy

Det finns medel på Apoteket kommer inte på vad de heter. Men fråga personalen eller kolla i hyllan med flourskölj. Den som är en röd flaska tycker jag smakar minst illa ð???

• Idorf

Hexident, är ett jätte bra munskölj på apoteket, köp de o gurgla ett par ggr om dagen.

• castafiore

Corsodyl och liknande kan du använda tillfälligt. Men måste tanden ut så måste den ut.
    Använder du sådana här preparat för länge får du missfärgade tänder.

• tjej92

Okej tack för era svar =) 

• tjej92
    castafiore skrev 2013-05-14 12:12:16 följande:
    Corsodyl och liknande kan du använda tillfälligt. Men måste tanden ut så måste den ut.
    Använder du sådana här preparat för länge får du missfärgade tänder.
    Okej, jo jag förstår att måste den ut så måste den, men den växer inte snett eller något i alla fall. Jag tänkte att när den växer upp mer kanske jag inte får problem med infektioner (bakterier åker in under tandköttet där tanden är påväg upp) längre, men det visar väl sig
  • Rosabollen

Samma händer mig ibland. Då tar jag lite corsodyl på tops och baddar runt visdomstanden och under tandköttet som täcker tanden lite, sen gurglar jag hela munnen med corsodyl morgon och kväll, till infektionen passerat.

• tjej92
    Rosabollen skrev 2013-05-14 16:49:08 följande:
    Samma händer mig ibland. Då tar jag lite corsodyl på tops och baddar runt visdomstanden och under tandköttet som täcker tanden lite, sen gurglar jag hela munnen med corsodyl morgon och kväll, till infektionen passerat.
    Okej tack för ditt svar, det ska jag också göra nästa gång =)
Svar på tråden Kan man göra något åt infektion vid visdomstand själv?