• Trixxy

Är det bara jag som tycker att de nya moderna barnvagnarna är urfula??

De nya barnvagnarna med 2 snurrande kundvagnshjul där fram.
    Sittdelen som inte är mysig eller skön för 5 öre för ett barn utan enbart är en ren och skär modegrej för föräldrarna. 
    Tacka vet jag en barnvagn med 4 lika stora hjul, en stor sittdel som man kan mysa med filtar etc.

En grej till jag tänkte på.
    BVC har ALLTID  sagt "låt inte barnen sitta längre än nödvändigt i babyskyddet, för det påverkar den lilla ryggen".

Det rådet verkar vara som bortblåst nu då det finns atrapper att sätta på barnvagnarna så att man kan gå runt och shoppa med bilbarnstolen PÅ vagnen..fruktansvärt
    Blir ledsen när jag ser hur jäkla obekvämt det är för det lilla barnet  

• Svar på tråden Är det bara jag som tycker att de nya moderna barnvagnarna är urfula??
  • Mercedez
    Mandelsassa skrev 2013-05-14 12:23:28 följande:
    Ja de är bara du

Nej det är det inte.
  • hannis

Nej det är inte bara du. Jag har valt en klassisk vagn med 4 hjul för jag tycker det är snyggast och bäst att köra i skogen med. 

• Duckan

Varför köra en tung fyrhjuling på 16 kg utan svängbara hjul när du kan svassa runt på en femöring med en på 9 kg? Enkelt val för mig som är liten.

• Trixxy
    Duckan skrev 2013-05-14 12:27:21 följande:
    Varför köra en tung fyrhjuling på 16 kg utan svängbara hjul när du kan svassa runt på en femöring med en på 9 kg? Enkelt val för mig som är liten.
    vart kommer barnets komfort in i din bild?
  • Mandelsassa
    det jag tänkte var att bara för att en vagn är snygg så säger inget att den är obekväm för det.
  • Iida01

Vi kommer troligtvis sluta med en sådan ful modern vagn för att den ska vara lätt och smidig att köra i stan och att den ska gå att köra med en hand som min sambo brukar säga. Det är väl egentligen ett av hans få krav. 

Men de är fruktansvärt fula och gräsliga!!! Vill egentligen inte ha en sådan så vi får väl se när vi väl är där :P 

• Mercedez
    Duckan skrev 2013-05-14 12:27:21 följande:

159 cm..funkade med retro Emmaljunga o fyra lika stora hjul
  • Duckan

Mercedes, jag rovkörde Brio Happy, 155 cm är jag, funkade inte, den var så tung att svänga bl a att jag hade ruttnat ur rätt fort. Än mindre att hålla på att skumpa den upp och ner för tappan varje dag.
    Trixxy, liggdelen var en liggdel som alla andra och sittdelen är enligt uppgift ergonomisk så jag ser inget fel på den. Säger inte att den är den snyggaste vagnen, men bra var den under alla fyra år vi körde den. 

Svar på tråden Är det bara jag som tycker att de nya moderna barnvagnarna är urfula??