Styvförälder vad har man för rätt?
Någon mer som jag som funderar på hur mycket rätt man hat som styvförälder att lägga sig i om barnen? Jag har levt i ihop med min sambo och hans tre barn(8-9-10år) i ca 3 år , och barnen betyder minst lika mycket för mig som för han. Men de finns en hel del tjafs med hans ex som är mor till barnen , och Hon ville att vi skulle ha barnen mindre bland annat För hon tyckte vi inte skötte dom medans de igenkligen är hon som inte sköter dom okej och de stör mig med tanke på att jag gillar barnen så mycket som jag gör. Vi sa åt henne att hon fick driva de vidare om hon nu ville men de gjorde hon ej för hon kanske kom på att de skulle drabba henne oxå eller nått jag vet inte . Men hon är bara ute efter underhållet för hon är penga tokig och slösar allt hon får tag i , samt så får hon ändå hela barnbidraget fast de ska va upp delat så den biten kan hon inte klaga på.(vi har dom varannan vecka) Men när vi sa till henne att hon fick driva de vidare så skrek hon i telefonen och sa att vi va jävla idioter. Och vad blir det för bättre för barnen att hon ska hålla på och bråka och tjafsa dom tyr sig väldigt mycket till mig och säger väldigt mycket om hur mamma är osv . Och det mesta dom säger är att hon skriker och gapar och lovar massa vilket aldrig sker, och de sårar mig lite eftersom ja gillar dom så . Och då frågar jag mig vad kan jag göra som styvförälder ? Vad har jag för rätt att lägga mig i ,min sambo brukar säga att jag kan ju alltid ha en åsikt iallafall men de känns inte alltid tillräckligt . Jag säger dock aldrig något någonsin inför barnen för det tycker jag är fel hon verkar göra det men så lågt skulle jag aldrig sjunka och blanda in dom i våra dispyter . Hon går även till mina syskon och min mamma och snackar massa skit om hur vi tar hand om barnen samt vilken idiot jag bor i hop med och att han är störd och ja massa . Vad ska ja ta mig till vill ju inte tjafsa med henne heller för då kanske barnen hamnar emellan?! Hur gå till väga? Tacksam för varje tips svar råd :)