• Anonym (L)

Skada bebisen genom att böja sig?

Hej! En dum fråga.. men kan man på nåt vis skada bebisen genom att böja på sig mycket? Det känns ibland som att jag "kväver" bebisen när jag böjer mig/lutar mig fram. Vilket jag gör väldigt mycket i mitt jobb. Det känns som bebisen från ryckningar av det ibland. Jag är i vecka 27 nu förresten.

• Svar på tråden Skada bebisen genom att böja sig?
  • Whitetrash86

Nej, kväva kommer du inte göra. Men bebisen kan tycka att det blir trångt just när du böjer dig ner och klagar över det.

• Fånga dagen
    Anonym (L) skrev 2013-05-14 16:14:40 följande:
    Hej! En dum fråga.. men kan man på nåt vis skada bebisen genom att böja på sig mycket? Det känns ibland som att jag "kväver" bebisen när jag böjer mig/lutar mig fram. Vilket jag gör väldigt mycket i mitt jobb. Det känns som bebisen från ryckningar av det ibland. Jag är i vecka 27 nu förresten.
    Ingen fara! Så du behöver inte vara orolig. Har man barn innan så blir det en hel del bärande och böjande. Barnet är väl skyddat - så naturen har tänkt på allt. Jag är själv mamma till fyra.

Lycka till med din lilla bebis!
  • Anonym (L)

Tack så mycket för era svar :) jag ska sluta oroa mig om det nu

• Anonym (Anders)

Det är därför jag aldrig erbjuder gravida att sitta ner på bussen. Det är skönare för barnet i magen om de står upprätt. Flört

• Fånga dagen
    Anonym (Anders) skrev 2013-05-14 16:24:52 följande:
    Det är därför jag aldrig erbjuder gravida att sitta ner på bussen. Det är skönare för barnet i magen om de står upprätt. Flört
    Oj  - där kom det visst in en komiker hehe.......
Svar på tråden Skada bebisen genom att böja sig?