• Anonym (lycklig bonus)

Lycklig bonusmamma, men biomamman tar mycket uppmärksamhet

Har träffat en underbar kille, Han har tre barn sedan innan och jag tycker verkligen om att umgås med hans barn och han är underbar med min dotter. vi har våra barn varannan vecka och har barnledigt samtidigt och barnen samtidigt.

Mamman till hans yngsta barn är i en depression och vill ha mycket hjälp, vi har ofta sonen på hennes veckor och har många gånger åkt och hämtat honom mitt i natten. Det som jag som bonus mamma kan känna att det blir lite jobbigt är att hon känner sig ensam och vill bjuda min sambo på middag så att de skall diskutera barnet.
    Så medan han är på middag med sitt x så är jag hemma med deras barn. Detta händer ofta, är inte orolig att han skall lämna mig men känner mig utanför.

På jul och andra högtider känner jag mig lite som i filmen tomten är far till alla barn.
    vi har julfirande hemma hos oss och bio föräldrarna till våra barn kommer hem med deras respektive. Detta tycker jag bara är mysigt och ett sätt för barnen att se att vi kan vara vänner allihopa.

Överreagerar jag som tycker det är jobbigt med deras middagar?

• Svar på tråden Lycklig bonusmamma, men biomamman tar mycket uppmärksamhet
  • Anonym (lite weird...)

Nej, jag tycker inte att du överreagerar...

det är väl fint att din sambo och hans ex kan ha en bra relation, men att de ska äta middag ihop medans du passar deras gemensamma barn låter lite magstarkt...

• Miss Skywalker

Så dom har mysigt medans du sitter barnvakt?!! Varför går du med på det? Fräck kille du har.. Du kan mycket väl vara bedragen. Exsex är vanligare än man tror..

• SupersurasunkSara

Nej, du överdriver inte. Han måste lära sig att säga nej till biomamman, hon använder barnen som 'vapen' för att få honom dit hon vill och hon måste lära sig stå på egna ben och söka proffshjälp för sin depression, inte förlita sig på din sambo.

• Anonym (lycklig bonus)

Känns som att jag borde få vara med då det är jag som är hemma med barnen, medan han jobbar, jag som hämtar och lämnar i skolan. jag som går på utflykter, föräldramöten. Och det fungerar ju på högtider så förstår ju inte varför jag inte kan få vara med om det nu är barnen de skall diskutera.

jag är 24år hemmamamma till våra 4barn.

• Anonym (Werton)

Inte okej. Du är för snäll och ert förhållande kommer att få skit för det. Det enda din kille kan göra är att ge henne nr till läkare så hon kan få hjälp. Har hon redan hjälp så måste han själv sätta ner foten för den sorts kontakt.

Är det så att hon mår så dålig att han måste hämta barnet mitt i natten då kanske han ska ha barnet mer.

• SupersurasunkSara
    Anonym (lycklig bonus) skrev 2013-05-14 16:33:29 följande:
    Känns som att jag borde få vara med då det är jag som är hemma med barnen, medan han jobbar, jag som hämtar och lämnar i skolan. jag som går på utflykter, föräldramöten. Och det fungerar ju på högtider så förstår ju inte varför jag inte kan få vara med om det nu är barnen de skall diskutera.

Prata med din man. Säg att det inte känns ok att bli utesluten när du är den som tar hand om barnen. Tyvärr har du ingen rättighet att vara med, men om din man älskar dig så torde han vara intresserad av att höra din åsikt och även intresserad av dina känslor.
    Vems känslor är viktigast för honmo? Dina eller exets? (Om han nu kommer med "ja men hon mår ju dåligt bla bla bla") Säger han "det är ju för baaaaaaarnens skull" så fråga på vilket vis.

• Miss Skywalker
    Anonym (lycklig bonus) skrev 2013-05-14 16:33:29 följande:

Varför går du på föräldramöten som gäller deras barn? Låter som en jävligt dålig ursäkt att det är barnen som ska diskuteras..
  • Anonym (oj)

Hur kan du vara lycklig med detta upplägg?

• Anonym (lycklig bonus)

Min sambo reser mycket i sitt jobb, och barnets mamma är också borta mycket på jobb. Så jag går på allt för att de oftast inte hinner med, För mig är hans barn lika mycket värda som min dotter är. Och jag skulle aldrig göra skillnad på dem.

Dock inser jag nu på era kommentarer att jag kanske är lite för snäll. Att jag kanske borde ställa mer krav på honom.
    Han vet att jag går på massage varje tisdag, men han ringde nyss och frågade om jag inte kunde ta den i morgon istället för att dem var tvungna att prata om den lilles födelsedag. Vet inte vad dem skall planera då jag har fått uppdraget att fixa allt, Skall vara släckt kalas på fredag och barnkalas på lördag. Min sambo jobbar på fredag och hon jobbar på lördagen så det blir ju ändå jag som får fixa allt. sitter med tårarna rinnande och känner mig inte jätte sugen på att åka och hämta de två stora barnen på skolan. så jäkla kul är det inte att klä på de små och få ut dem i bilen och sen åka hem göra middag.

• Anonym (Werton)
    Anonym (lycklig bonus) skrev 2013-05-14 17:08:43 följande:
    Min sambo reser mycket i sitt jobb, och barnets mamma är också borta mycket på jobb. Så jag går på allt för att de oftast inte hinner med, För mig är hans barn lika mycket värda som min dotter är. Och jag skulle aldrig göra skillnad på dem.

Dock inser jag nu på era kommentarer att jag kanske är lite för snäll. Att jag kanske borde ställa mer krav på honom.
    Han vet att jag går på massage varje tisdag, men han ringde nyss och frågade om jag inte kunde ta den i morgon istället för att dem var tvungna att prata om den lilles födelsedag. Vet inte vad dem skall planera då jag har fått uppdraget att fixa allt, Skall vara släckt kalas på fredag och barnkalas på lördag. Min sambo jobbar på fredag och hon jobbar på lördagen så det blir ju ändå jag som får fixa allt. sitter med tårarna rinnande och känner mig inte jätte sugen på att åka och hämta de två stora barnen på skolan. så jäkla kul är det inte att klä på de små och få ut dem i bilen och sen åka hem göra middag.
    Näjnäjnäj Hallå ! Snälla söta bonusmamma du gör för mycket åt din lilla familj. Ni ska dela på det och då menar jag du och din man.
    Massagetiden ska du gå på. Han och hon får planera på en annan tid. Jäklar i min låda vad du är snäll.

Du ska fixa allt men dom ska planera !? Hänger inte med alls i detta .

Hur länga har ni varit ett par ? Hur dåligt mår mamman eftersom hon kan jobba mycket ?

Han borde skämmas !
Svar på tråden Lycklig bonusmamma, men biomamman tar mycket uppmärksamhet