• unperfecct

Grå som en mus

Hej!
    Jag är ovanligt grå, från utseendet enda ut till personligheten. Tråkig helt enkelt, rätt så ointressant.
    Men skulle vilja ta upp utseendet med er lite.
    Jag har grön/bruna/gula ögon, bara i solljus ser man att det gröna är övervägande.
    Jag har märkt att när jag frågar folk vilken ögonfärg jag har svarar de alltid: Ehm... vet inte riktigt. Bruna? Kanske gröna?
    Medans man t.ex. direkt kan se någon annans ögonfärg. När jag exempelvis frågade dem om de ser vilken ögonfärg min kompis har, sa dem direkt "Ja blåa." För hennes ögonfärg är så framträdande.
    Jag diskuterade detta med en arbetskamrat innan idag och han sa att jag ser allmänt grå ut. Han menade det inte negativt, utan mer ren fakta så.
    Alltså matt brun, tråkig hårfärg. Och när man pratar med mig märker man inte min ögonfärg, man bara "antar" att det finns en färg där. Jag är inte rosa i huden, inte heller gul eller brun. Utan mer åt det gråa/vita hållet faktiskt. Mina läppar är knappt puderrosa, nästan vita.

Är så... färglös. Alltså grå som en mus på riktigt. Inte alls exotisk, även om jag faktiskt är sydeuropeisk i grunden.

Så min fråga till er är, vet ni hur man på något sätt kan framhäva färger i utseendet?
    Kanske sminka sig på något sätt, eller färga håret någon färg? Kanske enbart slinga för att ljusa upp?
    Jag vet inte. Är så trött på att se så matt och tråkig ut Rynkar på näsanSkrikandes

• Svar på tråden Grå som en mus
  • YummyMami

Men oj, lite sena vårkänslor där?

Finns maskara vilket framhäver ögonfärg, köp den till gröna ögon.
    Läppglans är bra, ifall man inte brukar sminka sig, så maskara och läppglans gör ju något.

Ja, hårfärgning piggar jämt upp en, i alla fall mig. Så satsa på det, slingor eller avfärga först och kör på en helt ny färg helt enkelt. klipp topparna minst.

Drabbades av akut senilitet nu, men öronsmycken.... meeeen??? Skrikandes saker man hänger i öronen genom hål!! Drömmer såna är bra oxå.. Liten halsband. och armband. 

Lycka till!

År 46 fyrasex.blogspot.se (läs äldst först)
  • KungligtSnygg

Lite större örhängen kanske, i någon vacker färg eller guld/silvermetall.. pärlor tycker jag lyser upp ansiktet på ett fint sätt. Ja men visst kan man använda rouge och rött läppstift, men du kanske har provat? 
    Jag tycker att en sjal som är modell större och kan viras flera varv runt halsen i en fin färg är bra. Jag har själv tänkt att vissa kvinnor är utmärkande vackre, mest för att de har en vacker färg på en stor sjal. Jag gillar purpur, körsbärsrött men välj något du gillar. Kanske du kan tänka lite på kontraster. Färga håret antingen mörkare eller ljusare.  I övrigt får man väl även lite färg av det man äter faktiskt och rosor på kinden att att motionera. Jag får iaf mer färg då och man mår så bra i allmänhet. Så få i dig lite bär och rör på dig kanske? Men du gör säkert redan det?

• KristenTjej84

Eftersom du har grönt i dina ögon så tror jag att du skulle passa i rödaktigt hår, eller rödblont.
    Samt ljusblå ögonskugga.

Att ha färg glada kläder hjälper också:) om man vill se pigg ut  och vara pigg så ska man äta frukt och bär, smoothies med bär brukar pigga upp hela ens kropp:)
    Kombinera det med härliga promenader ute i friska luften, då kommer du må mycket bättre o mindre "grå".

Oavsett vad så ska du veta att du är en värdefull människa med mycket att ge!! lycka till med allt!

• fjompan

Personligen har jag svårt för när människor är odefinierbara. Har varken långt eller kort hår, det är varken rakt eller lockigt, man kan egentligen inte se om jackan är grå eller beige eller brun. Om du tycker det är jobbigt att sticka ut i mängden alltför mycket så kan jag tipsa om att satsa på accentfärger. Kombinera svart/bruna byxan med en väska i corall eller havsblått. Fundera vilka färger du tycker är fint på andra och fråga dina vänner om du kan få testa lite i deras garderob.

Har en kompis som passar in i din beskrivning. Världens underbaraste människa men väldigt slätstruken. Köpte bara mossgrönt, brunt, grått och svart. När hon ville att jag skulle följa med som smakråd brukade jag väldigt taktfullt försöka få över henne på mer färgglada kläder. Hon hittade en söt top i grått, då plockade jag fram den i plommon och så provade hon båda två. Hon sa flera gånger att hon själv aldrig skulle ha valt sånna kläder jag plockade ut till henne men att även hon såg skillnaden när hon väl fick på sig dem.

Jag råder dig att inte göra alltför drastiska åtgärder, du ska ju fortfarande trivas med dig själv! Men varför inte börja lite försiktigt med de ovan nämnda slingorna, lite mascara, lip-gloss(kan vara genomskinligt och ändå ge mycket fin effekt) och en sjal. Kanske du kan testa något så enkelt som; om du brukar ha håret uppsatt, släpp ut det! Har du det i mittbena, testa i sidbena! Finns så många små grepp man kan göra som förändrar ens utseende.

Själv fick jag ett galet utbrott på mitt hår för två veckor sedan. Var så trött på att det bara hängde där och var platt. Gick till min frisör som fick kapa 2 dm på det. Bara rakt av. Och nu känns det fantastiskt!

Lycka till och tappa inte bort dig själv i make-overn!             

Svar på tråden Grå som en mus