Grå som en mus
Hej!
Jag är ovanligt grå, från utseendet enda ut till personligheten. Tråkig helt enkelt, rätt så ointressant.
Men skulle vilja ta upp utseendet med er lite.
Jag har grön/bruna/gula ögon, bara i solljus ser man att det gröna är övervägande.
Jag har märkt att när jag frågar folk vilken ögonfärg jag har svarar de alltid: Ehm... vet inte riktigt. Bruna? Kanske gröna?
Medans man t.ex. direkt kan se någon annans ögonfärg. När jag exempelvis frågade dem om de ser vilken ögonfärg min kompis har, sa dem direkt "Ja blåa." För hennes ögonfärg är så framträdande.
Jag diskuterade detta med en arbetskamrat innan idag och han sa att jag ser allmänt grå ut. Han menade det inte negativt, utan mer ren fakta så.
Alltså matt brun, tråkig hårfärg. Och när man pratar med mig märker man inte min ögonfärg, man bara "antar" att det finns en färg där. Jag är inte rosa i huden, inte heller gul eller brun. Utan mer åt det gråa/vita hållet faktiskt. Mina läppar är knappt puderrosa, nästan vita.
Är så... färglös. Alltså grå som en mus på riktigt. Inte alls exotisk, även om jag faktiskt är sydeuropeisk i grunden.
Så min fråga till er är, vet ni hur man på något sätt kan framhäva färger i utseendet?
Kanske sminka sig på något sätt, eller färga håret någon färg? Kanske enbart slinga för att ljusa upp?
Jag vet inte. Är så trött på att se så matt och tråkig ut