Godaste receptet på kanelbullar?
Vad är erat bästa och godaste recept på saftiga kanelbullar?
Vad är erat bästa och godaste recept på saftiga kanelbullar?
Har inget bra men är väldigt sugen på att prova surdegskanelbullar, verkar supergott.
Jag använder det som står på mjölpaketet! Men brukar alltid glömma att lägga i salt...
Blir godast om man blandar alla ingredienser till degen kalla, alltså inte gör ljummet degspad till jästen. När man knådar så jäser det ändå.
Sen gör man dubbelt så mycket fyllning!
Jag lovar att det blir de godaste kanelbullarna ni gjort!
dessa är jättegoda: http://veganisera.wordpress.com/2011/02/01/varldens-basta-kanelbullar-vegan/
Kallt smör...eller max 25-30 grader tror jag. Jag brukar därför kalljäsa dem. Ganska mycket salt.
Grundreceptet det som står på påsen,använder alltid smör,har rejält med fyllning. Smör,socker,kanel och kardemumma och jag snålar inte! Sen tycker jag personligen bullar blir godare ju tunnare man kavlar degen och ju mer lengräddade de är. Bullar med endast tre varv och supergräddade snudd på svarta ovanpå är inte gott! Jag kavlar jättetunt,rullar ihop och klipper i tre lager jag viker ovanpå varann och sen klipper jag av. Har hittills bara träffat på jag och min mamma som gör så här,men mina bullar brukar få mycket gott betyg.