• Dohgon

Anmäla misstänkt skattefusk

Någonting är riktigt konstigt på mitt arbete, vet att han inte betalat nästan några fakturor och inte alla löner han skall. 
    Vet också att det vilken dag som helst kommer delgivningsmän angående en fd anställds lön, då harhan 1 vecka på sig att betala den annars försätts stället i konkurs.
    Personen i fråga ar dum i huvudet och har verkligen iq fiskpinne! han fattar inte någonting om vad han får/inte får göra. Han håller inte isär privat ekonomi från företagets.
    Personen som driver har näringslivsförbud så företaget står på hans minderåriga son för att han ens skall få ha det.

Som sagt inga fakt betalda och ringer fler varje dag (till o med arbetsförmedlingen har sagt åt oss att om vi inte trivs så ska vi säga ifrån så kommer vi inte få glapp i akassan)

Men nu vill jag anmäla skitstöveln, mest för det med ekonomin. Men även för andra saker som ej går rätt till. 
    Var vänder jag mig? Hur kan jag vara anonym? (som sagt en person som är sjuk i huvudet så vill inte gärna ha mitt namn på en anmälan) 

• Svar på tråden Anmäla misstänkt skattefusk
  • lubbe12

På antingen Polisens eller Skatteverkets hemsida, minns inte vilken, finns en blankett att skriva ut där man kan göra en anonym anmälan om ekonomisk brottslighet...

• Dohgon
    lubbe12 skrev 2013-05-15 10:14:55 följande:
    På antingen Polisens eller Skatteverkets hemsida, minns inte vilken, finns en blankett att skriva ut där man kan göra en anonym anmälan om ekonomisk brottslighet...
    ok. tack för informationen. skall kolla på det och se hur jag lättast gör det hela. 
    Kommer nog ringa dem för att fråga också.  
Svar på tråden Anmäla misstänkt skattefusk