• Anonym (slappisen.)

behöver lite tips på bantningspiller.

motionerar mer än förut, äter bättre än förut och det händer ingenting. mår inte så bra psykiskt över detta och jag tänkte om jag fixar några piller som gör att jag blir mätt fortare och går ner lite i vikt lite fortare än på naturliv väg så känns det som att psyket skulle må bättre och jag skulle bli gladare och hitta mer motivation att fortsätta på eget bevåg. Nu behöver jag lite tips från er om ni har nåt som ni vet funkar till 100% som jag kan testa. det ska gärna vara normalt pris så inget svindyrt.

vill bara kunna förlora några kilon och bli glad och nöjd. slippa äta ångestdämpande medicin för detta känns som ett nederlag för mig. 

• Svar på tråden behöver lite tips på bantningspiller.
  • Anonym (?)

Hur mycket vill du gå ned?

• Anonym (Es)

Mig veterligen finns det inga effektiva piller förutom Reductil (men den ska man överväga noga om man vill ta med tanke på biverkningarna). Även om du har lagt om kosten till viss del och äter bättre nu än förut så räcker det uppenbarligen inte. Du måste dra ner ännu mer på kalorierna. Dieten har mkt större inverkan på viktnedgången än träningen.

• Fia 28
    Anonym (Es) skrev 2013-05-15 11:32:31 följande:
    Mig veterligen finns det inga effektiva piller förutom Reductil (men den ska man överväga noga om man vill ta med tanke på biverkningarna). Även om du har lagt om kosten till viss del och äter bättre nu än förut så räcker det uppenbarligen inte. Du måste dra ner ännu mer på kalorierna. Dieten har mkt större inverkan på viktnedgången än träningen.
    Reductil har de dragit in så den ska man nog inte rekommendera att köpa olagligt.
  • Barnlangtan

Finns ju olika kapslar man tar innan måltid som sägs svälla i magen - och på så vis öka mättnadskänslan tidigt. Kan dock inte säga hur väl det fungerar eller om det är skadligt.

Annars skulle jag råda dig att dricka mycket vatten och ta långpromenader. Skippa de snabba kolhydraterna och ät allsidigt. VLCD-dieter fungerar visserligen, men i de flesta fall går man upp all förlorad vikt igen. Kanske du kan få hjälp av en dietist och en personlig tränare? Ett besök hos en personlig tränare behöver inte vara så dyrt och du kan få tips och råd hur du ska lägga upp träningen anpassat för just dig.

ᔕᙓᓰᔓᙓ ☂ᖺᙓ ᗪᗩ૪
  • Anonym (slappisen.)

skulle behöva gå ner säkert 60 kg men jag skulle bli glad för 20

• Anonym (Es)
    Anonym (slappisen.) skrev 2013-05-15 12:51:22 följande:
    Då är en dietist det du behöver, inte receptfria piller (som kanske eller kanske inte har en liiiiten effekt). En dietist kan hjälpa dig att näringsberäkna maten - ofta får man i sig en massa gömda kalorier som man knappt är medveten om själv. Får man fråga hur en typisk dag ser ut i matväg för dig?
  • johanna81

Kapslarna jag använder tycks hjälpa mig iaf, minskar aptiten och har gått ner i vikt men har så klart skött kosten också. Men lite hjälp ger det ju.

• Anonym (vad)
    johanna81 skrev 2013-05-19 22:08:37 följande:

Kapslarna jag använder tycks hjälpa mig iaf, minskar aptiten och har gått ner i vikt men har så klart skött kosten också. Men lite hjälp ger det ju.

Vad är det för kapslar?
  • Rebecca 551
    Linda0245 skrev 2013-05-28 12:24:20 följande:
    Bantningspiller Acai bär - track.acaiberry900.se/product/AcaiBerry-900/?... Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.
    Jag googlade lite på detta och detta inlägg verkar vara en bluff då samma mening (fast med annan url) dykt upp på andra trådar här på familjeliv. Så var vaksam! 
  • StorOden

Det du behöver komma på först är var ditt problem sitter. Tips är att kolla viktvägvisarens "Vilken vikttyp är du"; då kan du se till att du fokuserar på rätt saker när du lägger om din diet.

Vad gäller bantningspiller så har viktvägvisaren en bra genomgång här: bantningspiller.

Och jag håller med dig Rebecca: se upp med länkar här på familjeliv som går direkt till olika produkter (kanske i synnerhet bantningspiller): de är bara spam :-/ 

Lycka till!

• Anonym (inspektören)

Dom bantningspiller som faktiskt funkar så gör det för att dom påverkar din kropp, på samma sätt som vilket läkemedel som helst. Dom har biverkningar, dom kan skada din kropp, dom ska inte överdoseras, och dom behöver produceras och säljas under noggrann övervakning. 

Att använda bantningspreparat som inte är utskrivna på recept av läkare, är ungefär lika smart som att köpa vilka andra receptbelagda mediciner som helst olagligt, och du har precis lika stor risk för hjärnskador, leverskador, nervskador, beroende m.m. som med andra olagliga och/eller falska mediciner. 

Alternativet är bantningspreparat som inte äinnehåller läkemedelssubstanser, dom som inte påverkar din kropp nämnvärt. Men om dom inte påverkar din kropp så kan jag lova att dom inte har nån effekt på din aptit och viktminskning heller, annat än placebo.

Alltså: Välj en annan metod. VLCD har sina risker, men är effektivt. Viktväktarna, Itrim m.fl. kan också vara det. Gastric bypass är också mycket effektivt om än riskfyllt. Motionera mera och försök ha en allmänt sund livsstil. Det är hälsosammare att vara överviktig men motionera, äta rätt och undvika tobak och alkohol, än att vara normalviktig med dålig kondition och dåliga levnadsvanor. 

• Anonym (? 2)
    Anonym (slappisen.) skrev 2013-05-15 12:51:22 följande:
    Sjukvården har skyldighet att hjälpa dig- men innan dess, ett tips: en 7-veckors Modifastkur. Billigt, effektivt, nyttigt.
Svar på tråden behöver lite tips på bantningspiller.