• Lottis

Hur snabbt märkte ni?

Hejsan allihopa!
    Jag tänkte bara höra hur ni märkte av att ni var gravida och hur tidigt ni märkte det?
    Kram på er alla

• Svar på tråden Hur snabbt märkte ni?
  • Elliz

jag märkte det bara efter någon vecka, rätt tidigt :=) men jag har varit gravid ett par gånger så man lär sig känna igen symtomen... är du gravid?

• tigger

jag började ju misstänka något när inte mensen kom när den skulle. Plus att jag låg utslagen en hel dag p.g.a. illamående. Men just då kopplade jag faktiskt inte ihop den sena mensen med det. Dum som man är ibland. Efter en vecka så gjorde vi ett test som visade plus. Efter två dagar i chock gick vi och gjorde ett test hos BM oxå, för att vara på den säkra sidan. Nu tre veckor senare tror jag fortfarande inte jag har greppat det helt.

• Andrundrun

Mensen kom inte när den skulle. Det var det enda jag märkte. Testade 1v efter att det skulle ha kommit. Ett starkt +

• pl77

Jag har känt bara några dagar efter h*n blev till båda mina graviditeter... Har alltså vetat typ två veckor innan det ens gått att göra ett test, min syrra var likadan.

• DaCiss

Jag hade konstig metallsmak i munnen som inte gick bort på nått vis alls. Man kunde borsta tänder 50 gånger typ men ändå var den äckliga bittra smaken i munnen. Det var riktigt störande. Maten smaka ju inte ens nå vidare då heller *blurk* Men som tur var gick det över efter ett par veckor. Jag började känna av den smaken i munnen ungefäör samtidigt som barnet blev till så runt 2 veckor innan man kunde testa ens. Och så hade jag smärtor från livmodern också som började typ samtidigt som ägget fäste hur otroligt det än låter. Men ingen av dessa symtom kopplade jag ihop med en graviditet för inte hade jag hört om sådana krämpor och att de hade nått samband med graviditet att göra! Så riktigt säker var jag först då jag tog ett test

• eyry

är van att mensen är sen, så jag testade först när brösten började lina meloner :)

och nu senare mår jag illa å är yr.

• vanilla

DaCiss, det är inte alls otroligt, stickningar och hugg i livmodern var så jag kände att jag var gravid. Det började när ägget fäste och det sticker fortfarande till ibland. Efter det har jag fått ömma bröst, illamående, svullen mage och blivit jättekinkig på mat Är i vecka 9+0.

• Korallen

Det var min gubbe som sa att jag var gravid
    Jag räknade med att få mens runt den 8-9 oktober. Gubben sa till mig att jag var gravid och den 13 oktober tänkte jag att jag nog får testa.
    Jag hade spända bröst och lite mensvärk men det brukade jag ju ha innan mensen.
    När jag testade blev det ett jättestarkt blått plus på en gång och jag fattade ingenting. Hade liksom inte trott att jag skulle bli med barn så snabbt och enkelt i min ålder.
    Vi hade inställningen att "blir det så blir det" men det var ingenting som vi har jobbat på.
    Jag tyckte det var kul att det var min gubbe som märkte det och inte jag

• LenaS

Hej alla vänner.
    jag slutade med mina p-piller i somras så nu försöker jag och min man bli gravida, jag har haft oregelbunden mens dom ggr som varit sen jag slutade med pillren. Nu har jag haft till och från lite molnande verk i nedre delen av magen, det påminner om ägglossning fast starkare och så har det kommit och gått den senaste vecka, det känns lite mer på högersida typ vid äggstocken, men det är INTE ägglossningssymtom. Jag hade ägglossning för ca 2 veckor sen, kan detta vara ett tecken på att jag blivit befruktad?

Kram Lena

• Norrlänningen

Jag kände en molande värk (liknande mensvärk) som började vid ägglossning antar jag, sen fortsatte det så i drygt två veckor och igår testade jag positivt...=)

• Moonlight

Jag fick "mensvärk" den helgen mensen skulle komma. Något annat märkte jag inte. dagarna gick och när mensen var tio dagar sen så testade jag och det blev positivt.

• Ina79

Själv är jag i vecka 8 nu. Men jag testade några dar innan förväntad mens, för då kände jag av att mina bröst gjorde så ont, var så ömma, och så visste jag att vi passade på under ägglossningen
    Men iaf, det visade ett svagt plus. Sen i slutet av veckan då jag förväntade mens så visade testet ett starkt positivt tecken...

• Sommarlycka

Så här i efterhand så kan jag säga att jag kände det ungefär samtidigt som jag blev befruktad. Jag hade jätteont vid ägglossningen ( typ menssmärtor) och de höll i sig tills jag var i vecka 7. Av den anledningen så trodde jag inte att jag var gravid för jag hade ju menssmärtor?! Men det visade ju sig att det var livmodern som växte.

Svar på tråden Hur snabbt märkte ni?