• Anonym (Hmm...)

Mår killar lika dåligt som tjejer vid ett uppbrott?

Jag undrar om killar mår lika dåligt som tjejer när man gör slut. Även om det är killen som dumpar. Kommer era känslor direkt? Eller dröjer det innan ni kan känna saknad och hjärtesorg? Alla tjejer jag vet gråter och mår kass i ett par veckor efter ett uppbrott, men hur är det för killar egentligen? Gråter ni också när ingen ser? Berätta!

• Svar på tråden Mår killar lika dåligt som tjejer vid ett uppbrott?
  • Mamma plus son

Nu är jag inte man men jag vet att min bror är helt förkrossad just nu och varit i snart 6 veckor för att hans tjej gjort slut. Har många vänner som också mår otroligt dåligt över att behöva göra slut eller bli dumpad av sin partner alla behöver sörja men gör det på olika sätt

• Gevisol

Min flickvän sedan sju år gjorde slut med mig för drygt två veckor sedan. Jag vet ännu inte hur jag mår.Dock så är vår situation lite speciell då hon pluggar utomlands sedan tre månader. Min vardag ser ut precis som innan uppbrottet förutom att jag ställt undan en del foton som blev lite för jobbiga att se på. Jag tror inte att jag ännu förstått på riktigt vad som hänt.
    Hon kommer "hem" om två veckor och jag antar att det är då det blir riktigt jobbigt. I nuläget har jag svårt att acceptera vad som hänt. Jag vet att det är kört, men insikten har ännu inte landat...

• Anonym (Hmm...)

Om ni själva har dumpat någon då? Min pojkvän dumpade mig fastän vi båda tycker om varandra väldigt mycket och jag mådde och MÅR jättedåligt, jag tänkte om han kanske också mår dåligt eller om hans liv bara rullar på... Jag har hört att det brukar dröja ett tag innan killen fattar vad som har hänt, det kanske inte stämmer?

• Anonym (jorå)

Jodå, min man säger att det är så för män också.

• Anonym (men)
    Anonym (Hmm...) skrev 2013-05-15 20:27:39 följande:
    Om ni själva har dumpat någon då? Min pojkvän dumpade mig fastän vi båda tycker om varandra väldigt mycket och jag mådde och MÅR jättedåligt, jag tänkte om han kanske också mår dåligt eller om hans liv bara rullar på... Jag har hört att det brukar dröja ett tag innan killen fattar vad som har hänt, det kanske inte stämmer?
    Men det där går ju inte att svara på! Dessutom är det ju inte alla tjejer som mår dåligt när dom dumpat nån heller.
    Varför har han dumpat dig? Eller har han helt enkelt bara gjort slut (viss skillnad kan det ju va)
  • Vemannars

Ja det gör vi, iaf gjorde jag det själv nyligen när jag gjorde blev brutal dumpad av min flickvän sen 1.6 månader tillbaka, det tog mig ungefär 2.5 månader att ta mig dit jag är nu.

Nu är det inte pga henne som jag känner mig skit längre utan mest pga ensamheten, att gå från att vara nånting till ingenting när man får hjärtat krossat är helt jävla horribelt

• petersson

Det har ingenting med kön att göra, utan varierar mer beroende på person. Hur mycket man har investerat känslomässigt och vilka planer för framtiden man tänkt sig förverkliga med personen. Diverse störningar i känslolivet spelar ochså roll och där säger senast forskningen att skillnade mellan män och kvinnor är försvinnande liten.

Svar på tråden Mår killar lika dåligt som tjejer vid ett uppbrott?