Oense om att ta reda på könet
Hej!
Om ca. 3 veckor är det dags för RUL för oss och vi är lite oense om vi vill veta könet. Jag vill ta reda på könet eftersom att det är enklare att köpa in saker och för att jag helt enkelt VILL veta mer om det lilla under som finns i min mage. Men min partner har inte riktigt bestämt sig och han har sagt flera gånger att han nog inte kommer vilja veta förrän förlossningen. Jag har bestämt mig - jag kommer ta reda på könet. Men hur lyckas man hålla det hemligt för sambon? När jag får veta kommer jag inte berätta för någon eftersom det finns en risk att det kommer ut och jag verkligen vill respektera min sambos beslut att vänta. Men jag måste ju respektera mig själv och vad jag vill också. Söker inte förslag om rätt och fel utan mer erfarenhet om hur ni som varit med om detta gjort? Är rädd att jag ska råka försäga mig just för att min sambo verkligen vill vänta och jag vill respektera det men å andra sidan tror jag att jag kan hålla det hemligt så länge bara jag vet om det och tänker mig för.
Tips och tricks?