• Anonym (ts)

När betalas barnbidraget ut?

Är det någon som vet när barnbidraget nästa gång betalas ut? Jag har swedbank och får det alltid den 20, men enligt min almanacka är det röd dag på måndag. Kommer det då ändå, eftersom det inte är en ledig dag eller kommer det redan på fredag?

• Svar på tråden När betalas barnbidraget ut?
  • Mercedez

Annandag pingst är ej röd dag

• MalinAnnaJosefine

Då har du en gammal almanacka. Det är annandag pingst men det är ingen röd dag längre!
    Så barnbidraget kommer på måndag.

• Anonym (ts)
    Mercedez skrev 2013-05-15 18:28:01 följande:
    Annandag pingst är ej röd dag
    Tack! I min almanacka är den, av någon anledning röd, men så säger folk att det inte är någon röd dag, så jag blev lite förvirrad där
  • mucklas

Du har det alltid senast den 20, dvs är det röd dag den 20 kommer det den 19 och är den dagen också helg kommer det den 18.

• Anonym (ts)
    MalinAnnaJosefine skrev 2013-05-15 18:28:41 följande:
    Då har du en gammal almanacka. Det är annandag pingst men det är ingen röd dag längre!
    Så barnbidraget kommer på måndag.
    Nja, almanackan gäller fram till juli, så gammal är den inte
  • Whitetrash86

Enligt min almanacka så är det inte röd dag på månad. Men iaf. Pengar kommer alltid in närmsta vardagen INNAN heldagen om denna inträffar på en helgdag.

• Griseknoen35

Vissa får redan den 17.. Som jag. Har Handelsbanken och får alltid en dag före och nu blir det redan på fredag eftersom 20 är på måndag. Har vart så några år nu.

Svar på tråden När betalas barnbidraget ut?