Natt receptionist
Är det någon här som jobbar som nattreceptionist? (På hotell) Vilka tider arbetar ni och vad har ni i lön? Fördelar/ nackdelar? Tacksam för svar!
Är det någon här som jobbar som nattreceptionist? (På hotell) Vilka tider arbetar ni och vad har ni i lön? Fördelar/ nackdelar? Tacksam för svar!
Jag arbetar inte natt, men har kollegor som gör.
Arbetstiden är mellan 21.30 och 07.30, jobba 7 dagar vara ledig sju dagar, lönen följer hotell -och restaurang-avtalet. Du kan kolla på http://www.hrf.net/din-lon,och lönen är beroende av om du har erfarenhet eller ej.
utrdrag:
Minimilön för yrkesarbetande (Lönegrupp 2)
Denna lön ska betalas för arbete där förkunskaper inte är något krav och då introduktion och utbildning normalt sker på arbetsplatsen.
Riksavtalet Visita-HRF (1/6-12-31/5-13)
Yrkesvana 6 år Månadslön: 20 158 kr, Timlön: 116.50 kr
Ingen yrkesvana Månadslön: 18 774 kr, Timlön: 108.50 kr
Hängavtalet (1/6-12-31/5-13)
Yrkesvana 6 år Månadslön: 20 679 kr, Timlön: 119.54 kr
Ingen yrkesvana Månadslön: 19 294 kr, Timlön: 111.53 kr
Tror det är riksavtalet du bör titta på.
"ob-ersättning vid nattarbete gäller ej personal som stadigvarande arbetar nattjänst i hotellreception och huvudsakligen har sin arbetstid mellan kl. 00.00-07.00" Du har alltså inget ob-tillägg om du anställs för natt.
Detta är såklart minimilönerna.
Fördelar är väl att det ofta är väldigt lugnt och att du därmed kan plugga eller pyssla med något annat under arbetstid.
Nackdelar är att det är tufft att jobba natt länge, samt ett rätt ensamt arbete. Dessutom kan det vara stökigt under helgnätter, och på vårt hotell har det flera gånger blivit inbrott och receptionisten har blivit hotad. MEN vi har direktlarm till polisen som man alltid bär på sig om man jobbar natt.
Tack för ditt svar!
Har sökt en tjänst som natt receptionist så jag sitter och funderar lite på tiderna osv. Det var vad jag luskat ut själv med.