• Anonym (såvarmandärsjälv)

Maken på otrohetssajt

Det som aldrig kunde hända har hänt..det som händer andra men inte mig. Jag är gravid, sexet och närheten har varit värdelöst. Bägge två har tyckt att det har varit jobbigt och vi har inte orkat att ta tag i det. Jag hittar ett mail som avslöjar att min man söker tillfälliga kontakter på otrohetssajt. Han har inte träffat någon fysiskt och enligt honom knappt varit inne på sidan.

Världen har rasat.... Känner mig ledsen och föraktar min man som sjunkt så lågt. Maken förnekar inget när jag ställer honom mot väggen men hävdar att det var för spänningens skull. Naturligtvis säger han att han älskar mig och att han nu insett vilken idiot han är och att det är mig och vår familj som han vil ha. Han har sagt upp kontot och berättat för den aktuella kvinnan (i mail)  att han vill vara med mig. 

Men hur glömmer man, gör man det och vill man det? Kommer jag någonsin att lita på honom igen och framför allt kommer jag att kunna respektera honom igen?

• Svar på tråden Maken på otrohetssajt
  • Anonym (Ece)

Usch vad tråkigt för dig! Men om saker inte är så bra kanske ni ska prova med hjälp utifrån? Parrådgivning eller liknande. Klart tilliten sviktar efter något sånthär. Vad fick din partner att göra så? Vad tänkte han egentligen? Fortsätta som vanligt efter att ha varit otrogen? Red ut detta för erat eget bästa. Du förtjänar en ordentlig förklaring. Även om saker är dåligt kan man självklart inte fly till någon annan, vill han inte hellre lösa era problem?? StyrkeKramar till dig och den lille.

• Anonym (såvarmandärsjälv)

Vi har haft det dåligt, båda två har känt det. Ett par veckor innan han registerade sig på sajten fick jag ett mindre sammanbrott och bad honom att fara och flyga. Att jag inte ville fortsätta så här och att jag funderade på om vi inte borde separera. Han känner som mitt utbrott bara "kastade skit" på honom att jag skyllde allt på honom, kan förstå att han tog det så jag var så frusterad och ledsen!

Jo han vill lösa detta, han säger att detta var en riktig tankeställare för honom och han säger att han vet att vi kan få det bra igen! Att han älskar bara mig och vill ha vår familj, att allt bara var ett dumt misstag!

Jag är inte lika säker, jag är inte rädd för att vara ensam. Däremot är jag rädd för om jag stannar och satsar att det händer att han är "otrogen" igen (känns som det psykiska sveket är lika stort som ett fysiskt) eller på "riktigt" .  Jag vet inte om jag vill gå runt och undra och fundera, om det tar mer på mig än att gå vidare ensam. Hade jag varit själv hade valet varit enklare men har även barnet att tänka på.

Han tror att allt blir bra, bara vi blir som vi var innan vi bägge kände att förhållandet började braka. Att vi ska visa att vi älskar varandra, ta up den närhet vi tidigare har haft, visa uppskattning, ta upp samlivet igen, visa att vi inte tar varandra för givet....  Jag vill att om vi ska satsa så ska vi ska gå gemensamt och prata med ett proffs. Just nu vill jag inte visa uppskattning till honom, ej heller närhet el sex.  Jag behöver få prata med någon (kan inte ta detta med våra gemensamma vänner) och jag känner att jag skäms för att han kunde göra så här mot mig när jag behövde honom som mest! 

Han sa idag att han ser fram emot bebis ankomst att det inte är så långt kvar nu. Jag började gråta och sa att jag inte vill att hen ska komma ut till en sån här trasig mamma som jag nu är!   

• Anonym (Ece)

Hade du gjort detta mot honom? Hade du, om det var han som hade ett barn i magen, någonsin tänkt tanken på att ha ett förhållande på sidan om? Jämställdhet är inte bara att kvinnor ska få högre lön osv. detta är också ett bevis på att jämställdhet behövs. Samtidigt som du säger att han sagt "det var ett dumt misstag", det var han som utförde misstaget, har du frågat hur du ska vara säker på att inte fler "misstag" händer? Vad som än kunnat hända så har han ändå i tankarna varit det du säger "otrogen", i tankarna har han tänkt sig kunna vara otrogen, han har varit på väg att vara det. Tänk på din babys framtid, tänk på hur du vill ha din framtida relation med din kille. Fråga honom hur han själv vill ha det, måla upp för honom en bild av att du gjort samma sak mot honom, och fråga honom sen var han hade tyckt och tänkt om dethär. Han såger att han "tror", men man kan inte säga en sån sak, i min egen åsikt är detta bara tomma ord. Fören det väl händer! Försök ni båda att hålla små löften t.ex, "jag ringer dig sen/jag skriver sen/ ja lagar mat idag/ jag ska se till att vi hittar på något". Om någon av er avger ett litet löfte så håll det, det är så början till tillit skapas. "Det som börjar med en liten nål slutar med silverskål" Jag finns gärna här, till att prata eller bolla tankar med, eller att få en åsikt eller råd utav. Jag har själv inte många vänner, alla sviker tillslut.. Jag förstår om du känner dig trasig, jag kan tänka mig in i din situation, även om jag inte kan avgöra exakt hur det är. Tänk på att du kommer vara överlycklig öve det lilla livet, vad som än händer, och inget är mer betydande än att bli älskad av sin mor.

• Anonym (Inte säkert)

Det är inte säkert att han är där för att verkligen träffa någon. Det är kanske bara att få lite bekräftelse från någon annan, kanske inte ens det utan bara bli lite upphetsad av att känna att han kan träffa någon.

Har ni haft dåligt i förhållandet och du tom talat om separation så kan det kanske få honom att göra sådant.

Det viktigaste är vad ni känner för varandra. Litar man på varandra kanske man inte skall tro det värsta. Skulle min man göra det så är jag övertygad om att det bara är nyfikenhet. Jag litar helt på han.

• Anonym (suck)

Vad är det med alla dessa idioter som inte begriper vad de sysslar med. Omogenhet? Egoism?

Nåväl, gjort är gjort oc du måste välja om du ens vill fortsätta med honom, om det rä värt att må dåligt varje gång han sitter vid nätet utan deig, varje gång han går ut med vänner osv.

Hans del kommer inte att bli lätt, han måste bevisa för dig att han är VÄRD ditt förtroende igen. Om det så krävs att du ska ha alla hans lösenord, fri tillgång till hans mobil etc så får han ge dig det, för att du behöver det just nu. han kanske måste svara varje gång du ringer, oavsett vad han gör så att du inte känner att han är ngåonstans däer han inte borde vara osv. Sen kan detta givetvis inte pågå för evigt, du måste bestämma dig för om du tänker lita på honom igen, antagligen krävs familjeterapi tex för att ni ska ta er igenom detta.
    Bara du kan avgöra om det är värt ett försök, jag vet bara att jag själv hade blivit en kontrollerande bitch som krävt att han skulle finnas tillgänglig för mig dygnet runt, inte sitta vid datorn i annat rum, inte ha smartphone osv, så vill jag itne leva så jag hade dumpat.      

• Anonym (Inte säkert)
    Anonym (suck) skrev 2013-05-17 09:28:24 följande:
    Vad är det med alla dessa idioter som inte begriper vad de sysslar med. Omogenhet? Egoism?

Nåväl, gjort är gjort oc du måste välja om du ens vill fortsätta med honom, om det rä värt att må dåligt varje gång han sitter vid nätet utan deig, varje gång han går ut med vänner osv.

Hans del kommer inte att bli lätt, han måste bevisa för dig att han är VÄRD ditt förtroende igen. Om det så krävs att du ska ha alla hans lösenord, fri tillgång till hans mobil etc så får han ge dig det, för att du behöver det just nu. han kanske måste svara varje gång du ringer, oavsett vad han gör så att du inte känner att han är ngåonstans däer han inte borde vara osv. Sen kan detta givetvis inte pågå för evigt, du måste bestämma dig för om du tänker lita på honom igen, antagligen krävs familjeterapi tex för att ni ska ta er igenom detta.
    Bara du kan avgöra om det är värt ett försök, jag vet bara att jag själv hade blivit en kontrollerande bitch som krävt att han skulle finnas tillgänglig för mig dygnet runt, inte sitta vid datorn i annat rum, inte ha smartphone osv, så vill jag itne leva så jag hade dumpat.      
    Han har ju kanske inte ens gjort något utan bara varit med på en sajt. Skall han då behöva finna sig i att bli övervakad som en brottsling? Skall man inte ge sin partner lite utrymme?

Ibland blir man mörkrädd av en del uttalande här. Är jag väldigt naiv som tror på min partner och som är väldigt tillåtande? Det är inte så att jag tror att min man inte skulle kunna vara otrogen, det har han varit förut i andra relationer men jag litar på honom.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Inte säkert) skrev 2013-05-17 09:49:27 följande:
    Han har ju kanske inte ens gjort något utan bara varit med på en sajt. Skall han då behöva finna sig i att bli övervakad som en brottsling? Skall man inte ge sin partner lite utrymme?

Ibland blir man mörkrädd av en del uttalande här. Är jag väldigt naiv som tror på min partner och som är väldigt tillåtande? Det är inte så att jag tror att min man inte skulle kunna vara otrogen, det har han varit förut i andra relationer men jag litar på honom.
    Vad som är otrohet är inte upp till andra att bedöma. Om min man blev medlem på en otrohetsajt så skulle jag känna mig sviken,. Ville han göra det av nyfikenhet hade han talat om det för mig. Jag litar dock till 100% på honom, det handler inte riktigt om att jag tror att han ska vara otrogen, utan om tillit i annat.

För mig gäller: Kan jag inte säga/göra det jag funderar på att göra även när min man är med så finns ingen anledning att göra det bakom hans rygg heller. 

Sveket är att smyga med det anser jag och jag vill inte leva så. Det finns saker man vill och som det rä ok att hålla för sigs jälv, hänga på en otrohetsajt, av vilket skäl det än må vara är inte ok enligt mig. Om det är ok med dig så är det ju bra för din man om han nu skulle vilja hänga på en sån sajt.      
  • Anonym (Inte säkert)
    Anonym (suck) skrev 2013-05-17 10:09:30 följande:
    Vad som är otrohet är inte upp till andra att bedöma. Om min man blev medlem på en otrohetsajt så skulle jag känna mig sviken,. Ville han göra det av nyfikenhet hade han talat om det för mig. Jag litar dock till 100% på honom, det handler inte riktigt om att jag tror att han ska vara otrogen, utan om tillit i annat.

För mig gäller: Kan jag inte säga/göra det jag funderar på att göra även när min man är med så finns ingen anledning att göra det bakom hans rygg heller. 

Sveket är att smyga med det anser jag och jag vill inte leva så. Det finns saker man vill och som det rä ok att hålla för sigs jälv, hänga på en otrohetsajt, av vilket skäl det än må vara är inte ok enligt mig. Om det är ok med dig så är det ju bra för din man om han nu skulle vilja hänga på en sån sajt.      
    Men om anledningen är att han tycker det är pinsamt eller något han skäms för? Kanske inte att han har avsikt att vara otrogen är anledningen men att han skäms för att han vill ha spänningen att flörta med andra, att känna sig eftertraktad, även om det inte är mer.

Det finns massor som hänger på sexkontaktsajter som aldrig har avsikt att träffa någon.

Alla sätter sina regler givetvis men jag ser inte riktigt varför det behöver vara en stor grej. Men självklart beror det på anledningen. Är det för att träffa någon är det inte ok (inte utan att vi kommit överens om att ha en sån relation). Sen skulle jag antagligen bli ledsen över att han känner att han saknar den bekräftelsen i vårt förhållande att han måste söka den på annat håll. Men det har funnits perioder då jag hade haft förståelse för det, då jag inte varit speciellt bekräftande.

Frågan är ju också rätt mycket hur långt man kan gå i sin tilltro till sin partner innan man bör börja oroa sig. Jag är kanske väldigt naiv som tror gott om min partner, att märker jag att han tex är flörtig mot någon annan kvinna så tror jag inet att han är ute efter att få henne i säng eller liknande.
  • Anonym (Naivt!)
    Anonym (Inte säkert) skrev 2013-05-17 10:22:23 följande:
    Men om anledningen är att han tycker det är pinsamt eller något han skäms för? Kanske inte att han har avsikt att vara otrogen är anledningen men att han skäms för att han vill ha spänningen att flörta med andra, att känna sig eftertraktad, även om det inte är mer.

Det finns massor som hänger på sexkontaktsajter som aldrig har avsikt att träffa någon.

Alla sätter sina regler givetvis men jag ser inte riktigt varför det behöver vara en stor grej. Men självklart beror det på anledningen. Är det för att träffa någon är det inte ok (inte utan att vi kommit överens om att ha en sån relation). Sen skulle jag antagligen bli ledsen över att han känner att han saknar den bekräftelsen i vårt förhållande att han måste söka den på annat håll. Men det har funnits perioder då jag hade haft förståelse för det, då jag inte varit speciellt bekräftande.

Frågan är ju också rätt mycket hur långt man kan gå i sin tilltro till sin partner innan man bör börja oroa sig. Jag är kanske väldigt naiv som tror gott om min partner, att märker jag att han tex är flörtig mot någon annan kvinna så tror jag inet att han är ute efter att få henne i säng eller liknande.
    Ja jag tycker nog att du är naiv som tror att om man är med på en kontaktsida att man inte är där för att träffa någon. Visst det är kanske mest att man mest chattar lite och det ger spänning och bekräftelse men i längden kommer det bli en lockelse att göra något mer om saker stämmer. Sen är det ett tecken på att något är fel i relationen om man gör den typen av saker och speciellt bakom ryggen på varandra.

Hade jag kommit på min man att han varit inne på en sån sida hade jag inte köpt att det bara var nyfikenhet och liknande. Han hade nog fått flytta ut rätt snabbt.
  • Anonym (Dumpa!)

Går inte att lita på en kille som sitter och raggar på andra

Svar på tråden Maken på otrohetssajt