• EwMa

Nässpray vid förkylning när man är gravid

Nu håller jag på att få krupp på denna förkylning som jag har haft i en vecka. Först som en jobbig hosta och nu börjar det ge med sig genom att det gått över till näsan. Rinner och täpper till och bihålorna svullnar.

Någon som vet vilken nässpray man kan använda för att få lite avlastning i näsan en kort tid? Mest innan man ska sova och när man vaknar jag vill kunna ta det. Har aldrig blitt beroende av nässpray vid andra förkylningar och vill kunna andas.  

• Svar på tråden Nässpray vid förkylning när man är gravid
  • EwMa
    Flickan och kråkan skrev 2013-05-16 06:07:19 följande:
    Nezeril är helt ok, men undvik att använda länge. Håll de 10 dagar som rekommenderas.

Tack. ja några 10 dar blir d inte och aldrig överkonsumtion
  • Masken84

Jag använde/ använder otrivin utan konserverings medel. Nästan varje kväll är riktigt täppt pga av graviditeten och annars kan inte jag sova och inte min sambo eller son på 14 månader då jag snarkar riktigt mycket!

Blev täppt direkt när jag plussade är i v 25 nu!

• EwMa
    Masken84 skrev 2013-05-16 07:22:32 följande:
    Jag använde/ använder otrivin utan konserverings medel. Nästan varje kväll är riktigt täppt pga av graviditeten och annars kan inte jag sova och inte min sambo eller son på 14 månader då jag snarkar riktigt mycket!

Blev täppt direkt när jag plussade är i v 25 nu!

jo täppt oftare men vill inte använda för mycket..
  • Mabaja

Jag är nässpraysberoende när jag är gravid och alla grav har jag kört nasoferm. Denna otrivin menthol. Har 5 v kvar och efter det blir det avvänjning...

• Pandamamma79

Jag var konstant förkyld efter v 30. Använde nezeril hela veckan. Som sagt man kan bli beroende. Fast farligare är det inte. Bebisen påverkas inte.
    Jag blev aldrig beroende och slutade direkt när näsan slutade vara täppt.

• EwMa

Nezeril är inhandlat. och d e sååå härligt

• emtfb

Nasin är väl det som är "mildast" det har jag kört på i 10 veckor. :O
    Blev förkyld och tog det en gång, sen har jag inte kunnat sluta.
    Hoppas det går över om 5 veckor då bebis tittar ut. 

• klarabella87

Jag är beroende sen 7-8 veckor tillbaka.. jag använder nässpray för barn.. och tar bara 1 spray istället för 2.. känns lite bättre för samvetet..

• Jenzzzan

Jag är konstant nästäppt när jag är gravid, från början till slut. Blir definitivt beroende av nässpray vid graviditet. Tycker nezeril är starkt för slemhinnorna och ibland förvärrar mer än det hjälper. Köper nasoferm istället för den känns mycket snällare mot näsan.

Svar på tråden Nässpray vid förkylning när man är gravid