• Lydisen

Ruvare i ostimulerad FET

Hej!

Igår fick jag återfört ett 3-dagars embryo i en ostimulerad FET. Detta är ett syskonförsök. Vi gjorde ett syskonförsök i höstas då i ett stimulerat FET, jag blev gravid med det slutade med missfall i vecka 6. Vi har en son född okt -09 som blev till på vårt andra IVF-försök via ICSI-metoden. Nu längtar vi efter ett syskon som sagt.

Finns det någon mer som gör ett försök i en ostimulerad FET? Ni blivit gravida i en ostimulerad FET, vilka symtom och när kom de?

• Svar på tråden Ruvare i ostimulerad FET
  • snart bebis

Grattis till ruvarstatus! Hoppas att det går bättre den här gången! Jag är själv på ruvardag 7 med en 5 dagars blastocyst, helt ostimulerat. Det är första FET-försöket, har en dotter som kom till via Ivf. Jag har börjat få symptom o hoppas på att det betyder att embryot fäst. Det drar o ilar ner i ljumskarna så som det även gjorde tidigt när jag var gravid med dottern. Jag har även de senaste två dagarna fått ömma bröst vilket jag inte brukar ha inför BIM annarsc så förhoppningarna växer. Man är ju dock rädd för att hoppas för mycket...

• Lydisen

Åh grattis snart bebis till ruvningen. Jag vet inte hur mycket eller lite och hur tidigt eller sent man kan börja känna av en ev. graviditet när det är ostimulerat. Gjorde IVF försöken stimulerat ju och syskonförsöket i höstas var också stimulerat med progynon samt progesterongel och då kunde man få biverkningar samma som vid en ev. graviditet. Denna gången har jag bara min kropp att lita på och då jag aldrig tidigare varit gravid ostimulerat känns det nervöst. Helt definitivt är att kommer inte mensen nästa helg då den är beräknad så kanske det har gått vägen. Har testdag den 28/5 men kommer troligen att tjuvtesta dagen innan (om nu inte mensen kommit helgen innan) för att vara mer beredd på samtalet för blodprovsbesked till rmc i malmö. Man är precis som du skriver rädd för att hoppas för mycket och därför vågar man inte tänka för långt. När har du testdag och vilken klinik har ni gjort ert FET?

• snart bebis

Vi har gjort vårt FET på fertilitetsenheten i Huddinge. Har testdag den 24 maj, men kommer inte mensen på söndag kväll kommer förhoppningarna stiga Jag har också bara varit gravid stimulerat förut men då hade jag inga andra symptom än just ilningar o stickningar i ljumskarna vilket jag har även nu...

• Lydisen

Håller tummarna att symtomen stämmer denna gången och att det blir ett fint plus på testdagen. Vi har som sagt testdag 4 dagar senare den 28/5 men jag kommer testa dagen innan. Jag antar att mensen kommer som den ska om den nu kommer (vilket jag inte hoppas på ju). Både vid ivf försöken och vid syskonförsöket i höstas så kom inte mensen förrän jag slutat med progesterongelen därför har man blivit lite "lurad" när mensen inte kommit men så har det ändå varit negativt eller som vid i höstas, vi blev gravida men först vid ultraljudet i vecka 8 såg man ett uteblivet missfall och först 2 dagar efter att jag slutat med gelen kom blödningen igång. Denna gången hoppas jag givetvis inte att mensen ska komma alls men gör den det så ska den komma i "tid" så att säga i och med att jag i te tar några hormoner.

• Lydisen

Glömde förresten att skriva att jag from idag haft sådana problem med tarmarna, känner mig förstoppad och uppblåst, mensvärk till och från samtidigt är det väl för tidigt att känna något alls så det måste bero på annat.

• snart bebis

Hur går det för dig? Dagens status för mig är: sjuklig trötthet (har sovit i 2,5 timme nu på dagen o känner mig fortfarande jätte trött), riktigt ömma o knöliga bröst, ont i ljumskarna (känns som träningsvärk). Imorgon är BIM....

• Lydisen

Åh BIM imorgon, spännande, ingen mens i sikte ännu får jag hoppas och på länge, i alla fall 9 månader :) Med mig är det upp och ner rent känslomässigt, känner mig nere och tror emellanåt att det inte kommer gå vägen och blir så ledsen för att det sen kan vända till det positiva för att jag faktiskt känt lite illamående, lite molvärk men i get annat, brösten kanske men det känns som att man verkligen letar fram symtomen. Det är ju så otroligt tidigt att det egentligen är löjligt, är på ruvardag 4. Har delat upp tiden till testdag den 28/5 i lite etapper för att klara mig rent psykiskt, nästa torsdag har jag BIM, får jag inte mens nästa helg då ska här tjuvtestas. Då hag inte gjort något försök i naturlig cykel innan vet jag inte om mensen ändå kan bli lite sen eller den ska komma på BIM om den är regelbunden? Blir knäpp på mig själv, tycker den här väntan är så oerhört påfrestande att jag inte mår bra.

• snart bebis

Ingen mens här och väntar mig att den borde komma imorgon eller senast på måndag om den kommer då jag har regelbunden menstrationscykel. Jag blir dock förvånad om den kommer då jag känner mig rätt gravid

Svar på tråden Ruvare i ostimulerad FET