• Stefan81

hur länge ska man vänta innan man testar sig?

har fått en avsugning sen även 3 vaginala samlag utan kondom med en tjejj förra veckan.
    vi har haft sex samanlagt 4 olika dagar förra veckan. senast i lördags.

nu har jag bakat och avslutat relationen. pga olika anledninga.

nu har det gått 5 dagar sen senaste tillfället.
    när tycker ni att man ska testa sig för alla sjukdommar för att få ett korrekt och säket svar?

• Svar på tråden hur länge ska man vänta innan man testar sig?
  • yoyo90

Du ska vänta minst en vecka efter första tänkbara smittotillfället när det gäller klamydia. Så någon gång nästa vecka kan du ju gå. 

• Anonym (6)

Det beror på vad du vill testa för. Inkubationstiden är olika.

Vill du inkludera HIV bör du vänta 3 månader hehe  

• Stefan81

efter lite eftersökningar så har det kommit fram till att den tjejjen e stadens madrass.

vill va säker på att ja inte har något alls. får testa mig nästa veckan. vill bli testad för hiv oxå.

• Anonym (!)

Tyvärr så kan man inte testa sig för kondylom eller herpes :/ Det märker man själv förr eller senare om man har, det var ingen trevlig överraskning för mig att upptäcka kondylom kan jag ju säga! Nu är den dock borta, men det tog 9 månader! Testa dig för klamydia, mycoplasma och gonorre på samma gång (ca 1 vecka efter samlaget)! HIV bör du nog vänta med ett par månader som ovanstående sa, för att vara säker. Hepatit vet jag inte, och inte när det gäller syfilis med mera heller, men de är ju ganska ovanliga... Du får höra med läkaren! :) Lycka till!

• Anonym (undrar)
    Anonym (!) skrev 2013-05-16 22:16:11 följande:
    Tyvärr så kan man inte testa sig för kondylom eller herpes :/ Det märker man själv förr eller senare om man har, det var ingen trevlig överraskning för mig att upptäcka kondylom kan jag ju säga! Nu är den dock borta, men det tog 9 månader! Testa dig för klamydia, mycoplasma och gonorre på samma gång (ca 1 vecka efter samlaget)! HIV bör du nog vänta med ett par månader som ovanstående sa, för att vara säker. Hepatit vet jag inte, och inte när det gäller syfilis med mera heller, men de är ju ganska ovanliga... Du får höra med läkaren! :) Lycka till!
    Hur fick du bort din kondylom? 
  • Skitoxå

Det har ju ingen betydelse om hon är "stadens madrass" eller värsta söta hellylletjejen.. Man kan få klamydia eller vadsomhelst ändå, ett enda samlag räcker. Fånigt av dig TS att inte kunna starta en tråd och ställa din fråga utan att sen använda ett sånt vidrigt uttryck som "madrass". Kanske borde fundera på vem du själv är som ligger med någon (oskyddat dessutom) som du uppenbarligen inte respekterar alls.

• Anonym (!)
    Anonym (undrar) skrev 2013-05-17 05:48:20 följande:
    Hur fick du bort din kondylom? 

Äppelcidervinäger på bomullstuss i ca 5 timmar och sedan olivolja! Använde endast ÄC en gång, sedan fortsatte jag med olivolja i ca 1 vecka så vart det väck sen! :) har inte kommit tillbaka och detta är 6-7 månader sedan :)
  • Anonym (samba)

testa dig nu i nästa vecka och tala med läkaren om dina vanor, hiv kan du testa 2 gånger nu och om 3 månader

• Anonym (undrar)
    Anonym (!) skrev 2013-05-17 16:06:38 följande:

Äppelcidervinäger på bomullstuss i ca 5 timmar och sedan olivolja! Använde endast ÄC en gång, sedan fortsatte jag med olivolja i ca 1 vecka så vart det väck sen! :) har inte kommit tillbaka och detta är 6-7 månader sedan :)
    Oj och det funkade? jag har haft min i flera år och aldrig fått hjälp av gynekolog fast jag bett flera gånger :(
    Hade du olivolja på en bomulstuss eller smörjde du bara?  
  • Anonym (!)
    Anonym (undrar) skrev 2013-05-17 22:49:08 följande:
    Oj och det funkade? jag har haft min i flera år och aldrig fått hjälp av gynekolog fast jag bett flera gånger :( Hade du olivolja på en bomulstuss eller smörjde du bara?  

Japp, det funkade! Olivoljan smörjde jag bara 2 gånger om dagen! Lycka till! :)
Svar på tråden hur länge ska man vänta innan man testar sig?