• Minimis

Hur tänker ni soc-morsor egentligen som både röker o skaffar massa djur?

Ja rubriken säger det mesta egentligen!

Jag förstår inte dessa morsor som aldrig jobbat en dag i sitt liv, som gärna kedjeröker och har minst 2 hundar modell större och sen springer hos soc. Hur tänker ni?

• Svar på tråden Hur tänker ni soc-morsor egentligen som både röker o skaffar massa djur?
  • jashrinah

lägg tråden i känsliga rummet istället så blir det nog en roligare debatt =) 

• Minimis

Jag hoppas ju på svar från en specifik medlem dessutom! Jag skulle så gärna vilja veta hur just hon tänker. När hon går med hundarna och ena barnet cyklar runt som en tok och lilla 2 åringen son stapplar ca 20-50 m bakom, sådär 1 km rundor iaf.

• Mizzii

Hur dom tänker? Antagligen inte ett skit

• La Lola
    Minimis skrev 2013-05-16 19:03:56 följande:
    Jag hoppas ju på svar från en specifik medlem dessutom! Jag skulle så gärna vilja veta hur just hon tänker. När hon går med hundarna och ena barnet cyklar runt som en tok och lilla 2 åringen son stapplar ca 20-50 m bakom, sådär 1 km rundor iaf.
    Men...varför frågar du inte henne direkt då?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Minimis
    La Lola skrev 2013-05-16 20:39:36 följande:
    Men...varför frågar du inte henne direkt då?

För att jag inte minns vad hon heter här på familjeliv?
  • La Lola
    Minimis skrev 2013-05-16 20:51:36 följande:

För att jag inte minns vad hon heter här på familjeliv?
    Hur vet du då att det är just hon som svarar i tråden, om hon skulle göra det?
  • jennii89

kanske finns det en anledning att hon inte kan jobba? pga nåt fysiskt? lr psykiskt? bara för att man inte jobbar så betyder inte det att man inte tycker om djur? hon har säkerligen hundar av den enkla anledningen som alla andra- att hon gillar hundar? att ha barn är ingen ovanlighet, inte att röka heller för den delen. och jag säger inte detta för att "skydda mig sj" för ja har inga barn, aldrig rökt, och har ett fast jobb- men alla har väl sina anledningar till att dem lever SITT liv på.SITT sätt, utan att behöva bli kallad "socmorsor". jag tycker det är påhopp mot dom som faktiskt har bidrag av ngn anledning. sköt ditt eget liv.

• Minimis
    La Lola skrev 2013-05-16 20:55:21 följande:
    Hur vet du då att det är just hon som svarar i tråden, om hon skulle göra det?

För att jag känner igen namnet när jag ser det? Kommer inte på det exakta nu? Fler frågor på det?
  • Minimis
    jennii89 skrev 2013-05-16 21:09:12 följande:
    kanske finns det en anledning att hon inte kan jobba? pga nåt fysiskt? lr psykiskt? bara för att man inte jobbar så betyder inte det att man inte tycker om djur? hon har säkerligen hundar av den enkla anledningen som alla andra- att hon gillar hundar? att ha barn är ingen ovanlighet, inte att röka heller för den delen. och jag säger inte detta för att "skydda mig sj" för ja har inga barn, aldrig rökt, och har ett fast jobb- men alla har väl sina anledningar till att dem lever SITT liv på.SITT sätt, utan att behöva bli kallad "socmorsor". jag tycker det är påhopp mot dom som faktiskt har bidrag av ngn anledning. sköt ditt eget liv.

När man ser hur illa barnen sköts, så tycker jag att ens frihet till att få leva sitt liv på sitt sätt gått lite för långt. Man kan inte få allt här i livet, och man ska definitivt inte ansvara för fler liv när man inte ens klarar av de man redan har satt till världen.
  • La Lola
    Minimis skrev 2013-05-16 21:10:28 följande:

För att jag känner igen namnet när jag ser det? Kommer inte på det exakta nu? Fler frågor på det?
    Hade du berättat det direkt så hade du sluppit frågor.
  • jennii89
    Minimis skrev 2013-05-16 21:13:26 följande:
    När man ser hur illa barnen sköts, så tycker jag att ens frihet till att få leva sitt liv på sitt sätt gått lite för långt. Man kan inte få allt här i livet, och man ska definitivt inte ansvara för fler liv när man inte ens klarar av de man redan har satt till världen.

helt rätt minimis! men på ditt första inlägg lät det som att för att hon har socbidrag o inte jobbar så har hon inte rätt till verken hund lr barn. för man kan vara underbar djurägare o mamma fast man av ngn anledning inte kan jobba. men som du uttrycker dig nu att hon inte sköter barnen, ev djuren så är jag mer klar o förstående i din fråga o tankesätt!
  • Waldo

Av samma anledning folk är dryga.

Dom sorten bägge personligheter är jävligt ignoranta

• Minimis

Jag uttryckte mig kanske klumpigt, men det blir lätt så ibland när man har nåt specifikt i huvudet så kanske man inte alltid tänker på det andra runtomkring och på hur det kan uppfattas.

Jag har inget emot människor som lever på socialen eller har dålig ekonomi. Men jag kan tycka att alla får försöka göra vad de kan för att livet ska bli drägligare. Jag kan tycka att det är fel att klaga på att man inte har mat på bordet eller inte har råd med nya skor till barnen, och sen kedjeröker man...  

• jennii89

då förstår jag och håller med dig helt o hållet! och ja, det hade faktiskt varit intressant om du hade fått svar från denna person. dock tror jag inte hon har något svar som får oss till en "aha- upplevelse", det enda svaret där är nog hekt enkelt egotrippat tänkande och troligtvis inget hon bara erkänner sådär. synd när oskyldiga barn o djur tvingas ex. gå ovårdade för mammans beslut. synd. mycket synd.

Svar på tråden Hur tänker ni soc-morsor egentligen som både röker o skaffar massa djur?