• Sestrid

Söker smultronställen och aktiviteter i Västergötland

Hej!
    Jag och särbon med våra två respektive tonåringar (han har en tjej som strax fyller 13 och jag har en son som i höst blir 16) har i dagarna skrivit ner Sveriges alla landskap och sedan dragit ett av dem som semestermål i sommar.

Det blev Västergötland och vi tänker oss v 30 eller 32. Nu behöver vi tips på bra aktiviteter (kan vara vad som helst som passar nån eller flera av oss) och smultronställen att besöka. Bra boendetips till rimlig kostnad är också intressant! Ös på med tips nu - var/vad är ditt smultronställe/din favoritaktivitet i Västergötland?

• Svar på tråden Söker smultronställen och aktiviteter i Västergötland
  • Frida Ø

Nu tänker jag på ställen omkring där jag bor som jag känner till.
    Liseberg, Smögenbryggan, Universeum, Skara Sommarland och Nordens Ark är de fem första sakerna som nästan är självklart att man inte missar om man är i närheten, och alla dessa ställen ligger relativt nära varandra :)

Sen finns ju även Läckö Slott och Kinnekulle som är jättefint att gå och kolla runt.

• Fanny b

Om ni är intresserade av historia så kan jag rekommendera de platser runt Skara som nämns i Arn-böckerna. Kan speciellt då rekommendera Varnhems klosterkyrka, då den är väl bevarad. 

• Den vita staden

En sida för er - www.vastsverige.com/sv/vastergotland/
    www.vastsverige.com/sv/skaraborg/
    Forsvik är ett ställe vi återkommer till o. som har en speciell plats i våra Hjärta .. titta på bruket där, bada..

Nu kan man även ta en tur med hjulångaren som byggdes på bruksområdet -
     www.nordevall.com/se/gazeti/hem - www.paddlesteamer.se/

Rekommenderar annars - www.vastsverige.com/sv/vastergotland/products/45716/Paddla-kajak-pa-Gota-kanal-och-sjon-Viken/

Sedan finns ju självklart både Läckö o. Kinnekulle.. men det är ju sådant de flesta redan sett eller känner till..

..Jag bevattnar blåsippan och ger den till alla/Eeeeeeeej , Asie, Afrique/Eeeeeeeej, Europe, Amérique/Eeeeeeeej, alla ska me/..
  • Sestrid

Tack och tummen upp till er alla! Nu ska jag surfa runt lite utefter era tips!

Svar på tråden Söker smultronställen och aktiviteter i Västergötland