• Anonym (brydd)

Amma stora barn

Läser trådar här på FL där det verkar som om många ammar barn ända upp till tre år!
    Alltså kan det verkligen vara möjligt ?
    Det måste ju vara mer ovanligt än vanligt iaf?

• Svar på tråden Amma stora barn
  • Tangent

Det är nog ganska ovanligt, men kanske inte riktigt så ovanligt som man kan tro eftersom nog många bara ammar sina barn hemma. Ammade mitt barn i nästan 6 år. Efter ca 1,5 år ammade vi nästan bara hemma. Efter han var 2,5 år ammades han aldrig så att någon annan än hans pappa såg.
    Anledning till att jag ammades min son så länge var att han blev så nöjd och glad av en amningsstund. Dessutom var det mycket praktiskt när han var sjuk.  

• Anonym (Sällsynt)

Som med mycket annat stämmer inte det intryck man får här på FL med de egna erfarenheterna. I mitt fall alltså! Jag har massor med småbarnsmammor bland mina kompisar. Vad jag vet är det en enda av dem som ammat ett helt år. Har dock EN kusin (av ganska många) som ammade upp till kanske två år. Mina egna barn tappade intresset för amningen några månader efter att de börjat med annan mat. De har därmed slutat vid 8-9 månader alla tre.

Andra fascinerande saker här på FL är att barn sitter i bakåtvänd bilbarnstol upp till de är sex år, är blöjfria när de är ett och minsann inte ska få smaka på glass innan de är flera år gamla och börjar gå på barnkalas. Säger inte att nåt av detta är fel, det är ju egentligen jättebra saker om man lyckas få det att fungera i sin vardag, bara det att det skiljer sig så från hur det ser ut hemma hos oss och alla andra just jag umgås med.

• Anonym (två år)

Jag ammade mina tills de var två år gamla, sedan var jag leds på amningen och tyckte att de var för stora för att jag skulle vilja fortsätta. Personligen känner jag ingen av dessa kvinnor som ammat sina barn i tre eller fler år.

• Tangent

Glömde skriva förut att jag känner en mamma som ammat sitt barn i nästan 3 år och en mamma som ammat sina barn i två år var. En bekant ammade sitt yngsta barn i 5 år. I övrigt lever dessa familjer "Svensson-liv.

• Anonym (brydd)
    Anonym (Sällsynt) skrev 2013-05-17 08:58:38 följande:
    Andra fascinerande saker här på FL är att barn sitter i bakåtvänd bilbarnstol upp till de är sex år, är blöjfria när de är ett och minsann inte ska få smaka på glass innan de är flera år gamla och börjar gå på barnkalas. Säger inte att nåt av detta är fel, det är ju egentligen jättebra saker om man lyckas få det att fungera i sin vardag, bara det att det skiljer sig så från hur det ser ut hemma hos oss och alla andra just jag umgås med.
    Eller hur?!
    Man känner sig lite "sämre" om man ska sitta här o jämföra sig med andra (vilket man inte ska egentligen)

Inte amningen då. Tycker det skulle kännas fruktansvärt olustigt att amma ett stort barn.urk
Svar på tråden Amma stora barn