• Pärlan01

kub test 4.8mm nackspalt....

Vi gjorde ett KUB test för ca 3 veckor sedan.. nackspalten visade sig vara stor.. 4.8mm och vi blev helt förstörda... har försökt få syskon till vår lille 3åriga son i 2 år och så blir det så här...  i tisdags var vi och gjorde fostervattensprov, vilket jag var jätte orolig för, men det var inte alls så farligt som jag trott.. det kändes som ett nyp i magen, inte värre än så. MEN sen kommer den olidliga väntan! Sköterskan sa att det tar några veckor att få svar eftersom de ska göra "det stora" testet pga att nackspalten var så pass stor, men efter att jag brutit ihop och frågat varför jag inte kan få två svar istället så ringde hon till Lindköping och frågade, visst var det så att de skickade 2 svar sa de då.. tycker hon kan va lite mer insatt än så.. I vilket fall så är det nu fredag och svaret KAN  komma idag... positivt svar kommer via posten och negativt svar kommer via ett telefonsamtal... usch.. gissa om hjärtat stannar varje gång telefonen ringer....  

Har någon gjort KUB test med liknande resultat där det slutat positivt???

Orolig, nervös och ledsen men hoppet är det sista som överger en.. <3 

• Svar på tråden kub test 4.8mm nackspalt....
  • Aimee68

Usch vad jobbigt:( Håller tummar och tår att det blir ett positivt beskedHjärta Måste vara en olidlig väntan. Kram

• AMC80

Usch vad jobbigt att vänta på svar. Synd att det är olika vägar beroende på svar. Man kunde önska att de hade sagt att de ringer 14:00 idag oavsett svar så hade du vetat exakt när beskedet kom.
    Hoppas att du får det svar du önskar. Kram

• AMC80

Men vad roligt. Lycka till med lillebror nu och ha en underbar fortsatt graviditet.

• Aimee68

Guud så underbart:) Stort grattis!

• Purlan

Hejsan!

Har just gjort KUb med bred nackspalt (plus dåliga blodprov). Jag undrar om din lille kille kommit ännu och om allt var bra? Tänkte just på hjärtfel och liknande som ju är vanligt vid bred spalt. Man försöker ju hitta alla bra historier som går!!

♥ Underbara E Charmiga A♥
  • Leea2012

Purlan - Vår son hade 4.2 mm i nackspalt och vi fick en risk på 1:74. Han föddes helt frisk det lilla grynet Hjärta

• Purlan

Skriver här med, vi hade en spalt på 4,1 och risk på 1:45. (Ett av blodproven var dåligt). Moderkaksprovet var bra, så nu ser vi hur det går med resten. BF 9/6-2014

• Purlan

Uppdaterar exakt ett år senare. En liten grabb föddes den 4 juni. Trots bra resultat på MKP var jag nervös och blev inte mindre nervös när det visade sog att han låg i mängder av fostervatten (indikation på downs eller fel på mage och tarmar) och sedan kom ut med ett rejält nackskinn (man hade lätt kunnat ta tag och bära honom i det. Ytterligare en indikator på downs. Så trots att MKP visat att det inte var det gick jag ett bra tag och letade fler "fel". Sex månader senare är det en kärnfrisk, pigg och busig kille jag har här hemmA!

Svar på tråden kub test 4.8mm nackspalt....