• Jess02

Ryanair mellannamn i biljett? Behöver svar snabbt!!

Hej! Har bokat resa till Milano med Ryanair och gjorde som jag brukar vid flygbokning och skrev in mitt förnamn och efternamn. Hur kinkiga är de med att man inte har med sitt mellannamn? Står ju att namnet måste överensstämma med det i passet, det gör deg ju, men bara det att mellannamnet inte är med.... Blev helt nervös här nu, ändring av namn är ju jättedyrt och går inte att göra efter incheckning som man måste göra hemma.... Någon som har erfarenheter kring detta?? /J

• Svar på tråden Ryanair mellannamn i biljett? Behöver svar snabbt!!
  • Nayshia

Har rest med dom 100-tals gånger och har aldrig fyllt i mitt mellannamn.

• linjes

Står mellan namnet i passet?

• Jess02

linjes: ja mellannamnet står i passet, förnamnet som jag bokat i står först. Nayshia: skönt att höra!!! Borde inte vara några problem för mig heller då... Du har också ditt/dina mellannamn i ditt pass gissar jag?

• linjes

Det ska inte vara några problem om dom inte är på otroligt dåligt humör just den dan :)

• Nayshia
    Jess02 skrev 2013-05-17 11:32:51 följande:
    linjes: ja mellannamnet står i passet, förnamnet som jag bokat i står först. Nayshia: skönt att höra!!! Borde inte vara några problem för mig heller då... Du har också ditt/dina mellannamn i ditt pass gissar jag?
    Ja mitt mellannammn står med i passet. Oroa dig inte...
  • RockerChic

Det var ioförsig ett par år sedan jag flög med just RyanAir sist men jag skrev inte heller i något av mina mellannamn på bokingen (men har dem i passen). Det gick fint ändå :)

• YokohamaNr2
    Nayshia skrev 2013-05-17 11:14:02 följande:
    Har rest med dom 100-tals gånger och har aldrig fyllt i mitt mellannamn.
    Samma här
  • Elaifiknow

I passet står mellannamnet med som efternamn, så om du skrivit såsom det står i passet så är det OK. Och ja, jag utgår ifrån att du använder ordet mellannamn i dess rätta bemärkelse, och inte FL-varianten (att andranamn skulle vara mellannamn...).

Svar på tråden Ryanair mellannamn i biljett? Behöver svar snabbt!!