• Anonym (Undrar)

Hur länge har man "rätt" till den offentliga toaletten?

Tänk dig denna situation... 

Du blir akut nödig och söker upp närmsta toalett. Det finns enbart en toalett på stället. Utanför toaletten är det några före dig i kön och medan du står och väntar på din egen tur (samtidigt som du försöker allt du kan för att inte göra på dig) så växer kön allt mer och mer... När det väl är din tur står det minst 5 personer (kanske eventuellt till och med fler än 10) bakom dig i kön. 

När du väl kommer in och får uträtta dina behov känner du att du kommer dröja länge på toaletten... 
    Du känner dig dålig i magen och kommer sitta där inne länge.... 

Men hur länge är det egentligen okej att nyttja en offentlig toalett om det är lång kö? 
    Är det okej att vara inne på toaletten så länge man behöver? Även om det skulle ta 1 timme? 
    Om du stod i kö och mot förmodan fortfarande står kvar och väntar på din tur efter en timme, skulle du kontakta personal om personen inte kommit ut på väldigt länge (mer än 1 timme)? Varför/varför inte?

• Svar på tråden Hur länge har man "rätt" till den offentliga toaletten?
  • TaSe

Jag avskyr människor som bajsar på offentliga toaletter, så jag hade gått om samma person var därinne misstänkt länge. Skulle jag, mot förmodan, veta att någon varit inne på toa en timme hade jag förutsatt att personen har blivit sjuk och hade antagligen försökt påkalla uppmärksamhet långt innan dess..

• viseversa

Nej det är inte okej att sitta och skita i en timme om det är folk utanför som kanske är väldigt nödiga dom med. 5 min kan jag leva med. Men inte längre än så. Jag kan bli väldigt irriterad på folk som bosätter sig på offentliga toaletter utan någon hänsyn till andra.

• lindaha

Jag var faktiskt med om det en gång. Jag var ute och åkte bil långt hemifrån och kände att jag plötsligt blev akut dålig i magen. Stannade på närmsta mack och in på toaletten på en gång, det var ingen kö när jag gick in. 

Jag blev där inne ett bra tag, och så började en gubbjäkel att banka på dörren! Jag förstår inte hur man kan uppföra sig som han gjorde. Det är inte precis så att jag satt där inne så länge med flit.

Iallafall så fräste jag ifrån när jag väl gick ut därifrån och han svarade nått om att han var kissnödig och mitt svar till honom var att jag hade fasiken skitit på mig om jag hade lämnat toaletten.

Så nej jag skiter inte på mig för att lämna toaletten till någon annan. Men är det inte akut så sitter j jag inte länge på toan.

• Anonym (Ipa)

Upplever jag väntan som för lång så springer jag snabbt därifrån till en annan toalett. Jag gillar inte att banka på dörrar och stressa folk.

• Anonym (Undrar)
    viseversa skrev 2013-05-17 19:08:02 följande:
    Nej det är inte okej att sitta och skita i en timme om det är folk utanför som kanske är väldigt nödiga dom med. 5 min kan jag leva med. Men inte längre än så. Jag kan bli väldigt irriterad på folk som bosätter sig på offentliga toaletter utan någon hänsyn till andra.
    Fast nu gällde det ju om man blev akut dålig i magen, alltså att personen som använder toaletten MED SÄKERHET kommer skita på sig om denne lämnar toaletten. Jag tror knappast någon sitter i en timme om det inte är nödvändigt. Ingen gör väl det för att jävlas? 

Tycker du att personen i denna situation ska lämna toaletten (och skita på sig) eller använda toaletten lååångt mer än 5 minuter (på grund av behov, inte för att jävlas)?
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Undrar) skrev 2013-05-17 19:01:50 följande:
    Tänk dig denna situation... 

Du blir akut nödig och söker upp närmsta toalett. Det finns enbart en toalett på stället. Utanför toaletten är det några före dig i kön och medan du står och väntar på din egen tur (samtidigt som du försöker allt du kan för att inte göra på dig) så växer kön allt mer och mer... När det väl är din tur står det minst 5 personer (kanske eventuellt till och med fler än 10) bakom dig i kön. 

När du väl kommer in och får uträtta dina behov känner du att du kommer dröja länge på toaletten... 
    Du känner dig dålig i magen och kommer sitta där inne länge.... 

Men hur länge är det egentligen okej att nyttja en offentlig toalett om det är lång kö? 
    Är det okej att vara inne på toaletten så länge man behöver? Även om det skulle ta 1 timme? 
    Om du stod i kö och mot förmodan fortfarande står kvar och väntar på din tur efter en timme, skulle du kontakta personal om personen inte kommit ut på väldigt länge (mer än 1 timme)? Varför/varför inte?
    Efter en halvtimme skulle jag faktiskt bli orolig och undra av den anledningen. Folk använder faktiskt toaletter för att knarka t ex... Men jag skulle knacka och fråga om personen mådde bra på ett trevligt sätt. Jag vill inte stressa någon...men en timme...jag har inte haft diarré vad jag minns så jag kanske är ute och cyklar men det måste väl ta slut någon gång? Annars tycker jag att man såklart ska sitta så länge man behöver. Tycker mest synd om personen som mår dåligt. Klart det skulle störa mig på ett sätt om jag var på ett ställe med bara en toa men jag uppsöker hellre nåt annat ställe än tvingar en person ut ur toan som kommer göra på sig!
  • Anonym (Sofia)

Jag har inga problem att BANKA på dörren om någon har suttit för länge! Oftast om man är explosivt bajsnödig så brukar man ju först behöva skita mycket, men sen brukar man ju bajsat ut det värsta och då kan man gått lämna toaletten och åka hem och man nödvändigtvis måste sitta och klämma. 
    Så kanske 5-7 minuter skulle jag vänta, sen bankar jag på minst en gång i minuten.  

• Anonym (skiten)
    Anonym (Sofia) skrev 2013-05-17 20:41:05 följande:
    Jag har inga problem att BANKA på dörren om någon har suttit för länge! Oftast om man är explosivt bajsnödig så brukar man ju först behöva skita mycket, men sen brukar man ju bajsat ut det värsta och då kan man gått lämna toaletten och åka hem och man nödvändigtvis måste sitta och klämma. 
    Så kanske 5-7 minuter skulle jag vänta, sen bankar jag på minst en gång i minuten.  

Har man inflammatorisk tarmsjukdom är inte 5-7 minuter något. Då kan man lätt sitta en timme och i alla fall inte klara att resa sig
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (skiten) skrev 2013-05-17 21:44:45 följande:

Har man inflammatorisk tarmsjukdom är inte 5-7 minuter något. Då kan man lätt sitta en timme och i alla fall inte klara att resa sig
    Om man har inflammatorisk tarmsjukdom och vet med sig att man skiter i en timme så hoppas jag att man är vänligen nog att åka hem och skita när man känner att det är på gång. Hänsyn går väl åt båda hållen? 
  • Anonym (skitlisa)
    Anonym (Sofia) skrev 2013-05-17 23:22:07 följande:
    Om man har inflammatorisk tarmsjukdom och vet med sig att man skiter i en timme så hoppas jag att man är vänligen nog att åka hem och skita när man känner att det är på gång. Hänsyn går väl åt båda hållen? 
    Åka hem när det är på gång ??!! Hahaha, man är ju glad när man hinner till toaletten, vilken som helst. 
Svar på tråden Hur länge har man "rätt" till den offentliga toaletten?