• MiaAX

Svart eller S/P Schnauzer ??

För & Nackdelar mellan dom olika färgerna.
    Någon som har nån åsikt?

• Svar på tråden Svart eller S/P Schnauzer ??
  • Dexter dot com

Det är ju bara en smaksak om man gillar grått eller svart, det är ju samma ras oavsett färg

• Kina79
    Dexter dot com skrev 2013-05-18 06:44:21 följande:
    Det är ju bara en smaksak om man gillar grått eller svart, det är ju samma ras oavsett färg
    Håller med!
    Det är ju ingen skillnad så några för- resp nackdelar kan man ju inte säga.

Jag har haft en Riesenschnauzer, en svart - jag tycker de svarta Riesen är snyggare. Är det en mellan gillar jag P/S mer och är det en liten kan det kvitta

Men det är ju min egen högst personliga åsikt 
    Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • MiaAX

Kom på två "fördelar" med den grå/silver färgen...Fästingarna lättare att se och att dom kanske inte har så jobbigt med solen som dom svarta...kanske...

• Mrs girl

Tror som övriga att det är en ren smaksak. Jag har två svarta mellan just för att jag tycker dom är snyggare

• Dexter dot com
    MiaAX skrev 2013-05-19 21:00:40 följande:
    rekommenderar du nån spec kennel?

Vad ska du aktivera hunden med? Vissa uppfödare satsar mer på prestation än extriör.
  • Mrs girl

Om det var mig du menade när du frågade om kennel så kan jag inte rekommendera någon mer än den jag köpt mina hundar från och den ligger i Ludvika. Någon mer kan jag inte rekommendera just för att jag inte har kunskap om någon annan. Jag tror set bästa är att bestämma vad man vill ha hunden till och sen åka runt och hälsa på olika uppfödare för att skapa sig en egen uppfattning

Svar på tråden Svart eller S/P Schnauzer ??