• Anonym (..)

barnskor... alltid dyrt?

kollade på lindex på barnskor, kavat sommarskor... 600kr/par...

till mig själv köper jag skor för max 2-300kr. väntar in rea/extrapris
    har två gånger köpt dyrare skor: kängor 1000kr och seglarskor i skinn 600kr...
    men jag kan ju ha skorna i många säsonger, det kan inte ett barn....
    så 600kr för ett par skor som de kan ha en säsong...?! därför blir det som extra dyrt....
    (en annan sak till tonåringar som kan ha skor flera säsonger då de vuxit klart)

har era barn bara ett par skor av varje sort? eller finns det att variera om det blir blött mm? 

varför bråkar familjeliv och man inte kan trycka på posta tråden om man glömmer skriva in signatur och först försöker skicka...? knöligt att kopiera och börja om!! 

• Svar på tråden barnskor... alltid dyrt?
  • Kakmonster

Håller med dig fullständigt om att det är galet. Vet att det finns beg, men ändå..!

• Erki

Det finns billigare barnskor också.
    Tex
    Din sko
    Skopunkten
    Ica Maxi
    m.m

• Leonike

Ja barnskor är dyrt. Köper faktiskt ofta kavat för jag tycker de är bra, rejäla och stabila skor för en liten fot. Men jag brukar köpa på erbjudanden och rea så jag brukar betala 300-400 för ett par som kostar 500-600, helt okej tycker jag. Just nu har min son två par gummistövlar, ett par kavat vårskor, ett par billigare tygskor (slit och släng) det som behövs är ett par sandaler, crocs och ev ett par ordentliga gympaskor!

• Blobba

I början köpte vi begagnade skor. Sen blandade vi med nya och från 2,5år är det bara nya skor som gäller. Jag tycker att det är viktigt att ta hand om fötterna. Inte gå i skor som är formade av andra fötter för mkt. Skopunkten och Deichmann har billigare skor. Svårt att handla på rea tycker jag då det ofta inte är rätt säsong. Tycker också det är svårt att veta hur fort fötterna växer.

Jag blandar kvalitetsskor med billigare märken. Tänk på att sulan ska vara stadig. Fundera också över pris och ev hållbarhet. Kan skorna användas av syskon eller säljas?

• 5by5

Erki: fast då är de ju i fuskskinn. Jag vill i alla fall ha skinnskor till mina barn så de slipper svettas ihjäl om fötterna. Hittade fina skinnsandaler på zalando för runt 350 kr

• ventilera mera

Jag kör skopunkten och liknande rakt av när det gäller skor som ska användas på förskolan. Cyklande med "tåbroms" tar livet av vilken sko som helst, oavsett hur dyr den var och jag är inte gjord av pengar. Andra skor brukar jag hamstra på rea. Det enda jag lägger ner pengar på är vinterskor då vi bor på västkusten och det brukar kunna bli rätt mycket slask.

• Vickan I

Men det finns ju billiga barnskor också? Din Sko, Skopunkten osv. Det beror väl på vad man vill lägga och hur viktigt man tycker det är med fotriktiga skor med stöd osv. Vi brukar satsa på ett par bra skor med Goretex och sedan typ två billigare skor som storebror får välja som han tycker är coola. Mkt viktigt när man är fyra tydligen :D!

Lillebror är muskelsvag och till han köper vi kavat i alla modeller, skor, sandaler osv då dessa passar hans fötter bäst och sjukgymnasten rek dessa för bra stöd så han vinklar fötterna rätt. Men visst blir det lite pengar.

• SuzR

På vintern satsar jag på rejäla skor men nu när det är sommar/vår köper jag vanliga sandaler eller gympaskor. Köpte ett par gympaskor för 99 spänn på coop!

• Anonym (..)

dinsko verkar bra även om de är väldigt uppdelar tjej/kill-färg (vad jag såg vid en snabb blick på hemsidan) men skopunkten har ju så platta skor så det går nog bort..... om man kollar sulorna noga så kanske ;)

• Mabaja

Sommarskor brukar vi köra på billigare sorter och vinterskor dyra. Min äldsta har nu två par gympadojjor och ett par gummistövlar. Den yngsta har två par gympadojjor. Måste hitta gummistövlar- de hon har får inte vaden plats i. Sen köpa några sandaler till sommaren. Och ev foppatofflor som de kanske kan få på själva istället för att springa ut utan alt i strumpor.

Svar på tråden barnskor... alltid dyrt?