Informera? Hur skulle ni gjort?
Har en dotter med en mamma som inte bryr sig så mkt. Dottern är där några timmar på helgen bara. Ibland ställer hon in eller ändrar. Annars bor dottern hos mig och jag har enskild vårdnad eftersom mamman inte ville ha vårdnaden. Hon har aldrig varit med på något på skolan sedan vi separerade och aldrig på några aktiviteter eller liknande. Hon ringer aldrig dottern och dottern vill inte ringa henne. Dottern pratar eller frågar aldrig efter mamma utan tar liksom föregivet att hon inte kommer. Tidigare har jag informerat om saker men efter överenskommelse med mamman så informerar jag i efterhand om vad som t ex sas på utv samtal eller så. Jag har talat om när dottern har sin dans så det vet hon. Ibland kan hon fråga dottern lite kort hur det gick på dansen men sedan inget mer. Inte en tanke på att tex komma och titta. Ärligt talat är jag less nu efter 3 år att informera och informera eftersom på något sätt blir man ledsen och besviken att intresset är så svalt. Hur hade ni gjort efter så pass lång tid? Hade ni fortsatt informera om varje danstillfälle, uppvisning, tävling? Skulle ni fortsätta informera om vad som blev sagt på alla föräldrarmöten, utv samtal? Även när jag informerar så får jag ingen respons även om jag berättar om hur det går för dottern i skolan eller liknande. Jag har ju bättre saker för mig än att maila henne långa haranger om hon ändå inte bryr sig... Hur gör man???