Räkna kalorier eller LCHF? Effektivaste vid träning?
Okej, jag hade först tänkt testa world of shape 1 månad men efter massa googlande så inser jag att många tycker det är bortkastade pengar. Jag är egentligen fullt medveten om vad som är onyttigt och tränar gör jag ca 2-3 gånger per vecka. Men då jag inte känner att något sker på vågen (har ca 15 kg övervikt) och jag inte får in varken träning eller nyttig mat som vana så tänkte jag satsa på ett eget world of shape månad men på egen hand. Dock är jag skeptiskt till att välja alla light-produkter så vill helst satsa på de mer fetare alternativen och då lutar de mer år lchf och det har jag kört i två perioder och gått ner i vikt men tillslut trillat dit på kolhydrater igen. Problemet här är oxå att jag avskyr ägg och tycker det är svårt att komma på bra frukostar utan det och de "bröd" jag testat baka smakar inte gott alls :( Så då är ju alternativ två att räkna kalorier men samtidigt inte förbjuda något (förutom socker och sånt) men samtidigt försöka dra ner på kolhydrater så gott det går. Sen försöka träna minst 5 gånger i veckan. Så ni experter, vad tror ni?? Åsikter tack :)