• Anonym (gap)

gap mellan låren för utseendets skull??

Jag har köpt en crosstrainer för några dagar sen och har äntligen hittat den träningsformen jag gillar bäst. Målet är såklart viktnedgång. Har snubblad över en hel del artiklar och blogginlägg om det här mellanrummet mellan låren. Det är tydligen någon form av mode och ses som snyggt? Jag vill gärna att mina lår inte går ihop så mycket, inte för skönehetens skull utan för att jag nu verkligen är trött på att byxor slits mellan låren hela tiden. Det är kostsamt i längden, och på somrarna får jag skavsår mellan låren om jag inte har shorts på mig eller strumbyxor under kjol/klänning. Men det är ju tydligen värsta debatten kring det där och att det skulle vara ohälsosamt att vara så smal, hur ser ni på det? Har ni lår som går ihop, och isåfall har ni samma besvär som jag med slitna byxor och skavsår?

• Svar på tråden gap mellan låren för utseendets skull??
  • NadiaMi

Det syns ändå bara så länge man går i tights och korta toppar, eller i tajta badkläder.
    För min del är "mellanrum mellan låren" absolut ingen indikation varken på att man är vältränad eller att man är smal eller snyggare än andra just eftersom det även spelar in hur man är byggd, hur man går och i de flesta typer av kläder inte heller är speciellt märkbart.

För enkelhets skull kan man ju helt enkelt bara träna sig på att gå lite mer bredbent, men då går man ju miste om en del av 'rumpsvänget' istället... Något som är betydligt mer utspritt som sexigt/attraktivt än någon mellanrum mellan låren.

• Anonym (mini)

Man behöver inte vara supersmal för att ha gap mellan låren. Jag är 172 cm och väger 64 kg och jag har ett gap. Det är jag väldigt nöjd med. Jag ser nog smalare ut än vad vågen visar. De flesta gissar på runt 58.

• Bitchos

Jag är 1.66 och väger 52kg och jag har inget gap mellan låren. Det beror helt på hur dina lår är formade.

• Anonym (Tjej)

Jag hade ett gap tidigare, men har gått upp något kilo och nu är det borta. Saknar det inte särskilt mycket... har fått härligare rumpa nu istället! Flört

• Anonym (beror)

Det beror på hur bred över  höfterna du r och hur låren är formade om du blir för smal när du har gap mellan låren. Jag får det om jag går ner några kg bara, min vän har det aldrig och hon är smal men har mycket smala höfter men kurviga (eller hur jag ska säga) lår.

• Anonym (njaa)

Är det verkligen bara smalheten det beror på? Inte för min del iallafall, jag hade ett bmi på 20 förr och hade inget gap för det. Mina lår ser inte ut så helt enkelt.

• Anonym (x)

Gap mellan låren är fult tycker jag. Man ser lätt ut som en 10-årig pojke då tycker jag. Jag är 160 cm och väger 50 kg. Har varken gap eller ridbyxlår.

• Anonym (Det skaver!)

Men det handlar ju mest om hur man är byggd, men även en gnutta vikt förstås :) När jag vägde 10 kg med hade jag det inte, låren gick ihop, väldigt läskigt och obehagligt i mitt tycke! Blev varmt på sommaren och skavde... Det första som försvann när jag gick ner nåt kilo. Än har jag aldrig under min livstid hunnit skava sönder ett par byxor på insidan lår. Däremot är jag inte i närheten av att vara underviktig eller för smal, låren är det första som försvinner, mage och midja har jag däremot så det räcker och blir över Rynkar på näsan Min gräns går vid låren, kommer dom ihop igen är det dags att tänka på kosten en stund framöver, inte för det estetiska utan för obehaget det medför. 

Men visst, säkert får många för sig att jag är smalare än vad jag är med ett par jeans på och en luftigare tröja. Jag låter dom tro det Flört

• Cecese

Tror inte det har så mycket med vikt att göra utan mer hur man är byggd. Mina lår gick ihop även när jag hade bmi 18,5... Jag är helt enkelt byggd så

• 5by5

Mina lår har aldrig gått ihop. Inte ens när jag var höggravid och vägde 20 kg mer än nu. Tror det har med höfternas placering att göra.

Svar på tråden gap mellan låren för utseendets skull??