• Mjork

Familjer i Norrköping

Hej!

Jag är en tjej på 27 år som gärna skulle vilja träffa andra mammor/familjer med barn i eller nära Norrköping. Själv har jag två barn, en kille på 4 år (född 08) och en tjej på 1år (född 11). Ni behöver inte ha barn i just de åldrarna, men jag skulle hemskt gärna vilja träffa familjer där killen kan ha lekkamrater kring sin ålder.

Jag kommer ursprungligen inte från Norrköping och trots att jag bott här ett par år här nu umgås vi i familjen inte med några andra barnfamiljer, men det skulle jag vilja ändra på! Så kanske någon skulle vara intresserad av att ses i en park eller göra vad som helst egentligen?

• Svar på tråden Familjer i Norrköping
  • livbojen

Hej! Jag pratar gärna. Är 23år och har en dotter på 7 månader. Skicka gärna ett PM.

• Mjork

Livbojen: Okej, men jag kommer inte in på din sida och då kan jag väl inte skicka ett pm? Är det jag som gör något fel?

Fler får gärna svara också!

• Astarte

Det låter trevligt! Jag har en son född -09. Jag ser ofta hur olika större familjer samlas i Vasaparken / Folkparken med picknick, ett kubbspel och kanske en grill och bara myser. Det ser så trevligt ut.

Även om man gör det lite enklare så är det kul att komma dit ibland. Barnen leker / plaskar och man kan fika.

• Mjork

Ja, visst låter det trevligt. Om du vill ha någon att gå dit med, Astarte, får du gärna höra av dig, skicka ett pm eller så!

• mammawiding

Hej hopp!
    Vet inte om tråden fortfarande är aktiv, nyfödd tjej som är fem veckor.

Skulle gärna ses för parkhäng eller liknande de dagar sonen inte är på dagis!
    Hoppas nån fortfarande är intresserad:)

• FinskSisu

Hej! Jag och min man har en dotter på 11 månader :) bor utanför stan på landet med hundar, katter, hästar, getter och kaniner. Jag är 25 och mannen 27. Vi känner inga andra med barn så vi träffar gärna nya människor!

• Mjork

Alla nya trådskrivare är välkomna! Jag träffar gärna nya bekanta med barn. Hör gärna av er via pm eller så. Jag pluggar, men har ofta ganska generöst schema så att jag har möjlighet att ses på dagen vissa vardagar (men även andra tider). FinskSisu: Vad spännande att bo med massa djur på landet! Låter som en härligt barnvänlig miljö.

• mammawiding

Haha, ser att halva mitt inlägg visst föll bort.
    Skulle skriva att jag har en son också som är född dec -09.
    FinskSisu: Vad kul, vi är i samma ålder typ, jag och min sambo är 26 båda två:)
    Var på landet bor ni? Är du eller din kille föräldralediga?

Mjork: Vad pluggar du för ngt? Jag har en termin kvar på sjuksköterskeprogrammet, men har tagit uppehåll nu för att vara föräldraledig.

Hade varit jättekul att försöka styra upp en träff i en park eller så, är ni intresserade av det?

• Eleora

Hej! Har en dotter född -08 och son född -12, träffas gärna!

• Jen81

Hej! Även jag (med min sambo på ett hörn) skulle gärna vilja träffa andra med barn! Vi är 32 resp 33 och nyinflyttade , ca 2 mil söder om Norrköping, även vi på landsbygd. Dock inte med massa djur som FinskSisu Har två döttrar, en född -12 och den andra för 6 veckor sedan. Jag är nu föräldraledig och träffas gärna på nån uppstyrd träff!

• mammawiding

Men vad kul att vi är flera på jakt efter nya kontakter!

Ska vi kanske försöka styra upp en träff snart? När passer det er andra? 

• Eleora

Oj, glömmer jämt av FL...jag hänger ofta på Fenix, nån mer?

• Per Sonn

Hej!

Även vi söker nya kontakter! Vårt barn är två år och vi ser gärna att det finns barn i alla åldrar så man både lär av äldre barn och lär sig vara försiktig med små. Det skulle vara väldigt roligt att träffa andra med barn.

Svar på tråden Familjer i Norrköping