• Brummiie

Någon som bor på Ellstorp/Katrinelund i Malmö?

Funderar på att köpa en lägenhet i detta området men är osäker på hur området är, någon som bor där och vill berätta? Någon som har barn, isf hur förskolorna är?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Någon som bor på Ellstorp/Katrinelund i Malmö?
  • Luva

Bor in där själv men känner några som gör det. Ellstorp är helt ok om man inte har barn. Har man barn så finns det nog barnvänligare ställen att bo på.

• Brummiie
    Luva skrev 2013-05-19 09:06:16 följande:
    Bor in där själv men känner några som gör det. Ellstorp är helt ok om man inte har barn. Har man barn så finns det nog barnvänligare ställen att bo på.

Aha vad tråkigt, ska skaffa barn så vi behöver större lägenhet. Fast vet inte hur länge man kommer bo där så att barnen blir så pass stora att dom själv får gå ut o leka. Hmm..
  • Luva

Kanske kan titta på lägenhet i Husie, Limhamn eller i Tygelsjö?

• Brummiie
    Luva skrev 2013-05-19 09:20:53 följande:

Husie har jag funderat på lite, jag jobbar i Lund så vill ha lite närmare till jobb och värnhem har bra bussförbindelser så det var lite så jag tänkte ifall bilen är upptagen typ :)
  • Brummiie

Husie har jag funderat på lite, jag jobbar i Lund så vill ha lite närmare till jobb och värnhem har bra bussförbindelser så det var lite så jag tänkte ifall bilen är upptagen typ :)
  • Brummiie

• Brummiie

Oj dålig internetuppkoppling haha.
  • EmmaK1986

Min mamma bor på Ellstorp, jag har bott där för några år sedan och tycker det är ett lugnt och bra område. Hört att förskolan som ligger i parken ska vara väldigt bra med

Svar på tråden Någon som bor på Ellstorp/Katrinelund i Malmö?