• Mxxxx
    Äldre 19 May 10:30
    4905 visningar
    3 svar
    3
    4905

    hjälp mammor! - 16 år tjej

    Hej.
    Jag är en 16 år tjej som sittter just nu i mitt rum gråtandes och jätte ont i kroppen pgr av min mamma, kanske även min pappa.

    De är en lång historia men ska försöka korta ner den och jag behöver hjälp från er föräldrar, hur ska jag göra att min mamma älskar mig igen

    Jag är överviktigt och mobbad i skolan, man kan säga att jag är ett jobbigt barn för de säger dem.
    Just nu så bråkade jag med min mamma för hon försvarade min lila syster som är 14. Och de var inte  de jag blev arg för utan att hon inte visar ngt slags intresse att lyssna på en eller lösa de.

    Hon säger att jag är olycklig (men i själva verket är de hon, min mamma var otrogen mot henne 2009, och är fortfarande "ihop") 
    Hon säger att hon är trött att se mig vakna på morgonen och ta en ljus macka och inte promenera, men jag gör de. Jag cycklar 1 mil och dagen och äter ganska nyttigt men ursäkta de är söndag, jag är nyttig på veckan. Och hon säger att jag inte älskar mig själv (jag har acne då jag tar roaccutan ) och därför är de jobbigt att bara gå ut och promenera då jag inte har någon lust för jag måste sminka mig 1 timme.

    Vad ska jag göra hon hatar mig, mina föräldrar snackar skit om mig och kallas mig psykisk sjuk men jag gör ingen utan jag är lugn och gillar att vara själv då jag inte har ngr vänner. Men jag har hopp till gymnasiet till höst 

    snälla ni föräldrar vad ska jag göra att de ska förstå att jag är inte samma som när jag var 5 år och att de lyssnar på mig . har jätte ont hjärtat och de inte bra när man tar roaccutan för jag blev så arg och grät framför henne

    när jag gråter till och med och försöker förstå att hon måste lyssna och vissa medlidande och respekt så tar hon fram sin iphone och sms med någon och om hon inte gör de så skriker hon mot mig att de är fel på mig och hon vill inte ha mig...

    :(

    men jag vill ha henne för jag har ingen annan ...

    jag känner mig hopplös just nu..

     

  • Svar på tråden hjälp mammor! - 16 år tjej
  • Äldre 19 May 10:51
    #1

    Vet inte riktigt vad jag ska skriva men känner att nåt måste jag skriva för så ska ingen behöva ha det.

    Har du pratat med din mamma(o/eller pappa) om hur du känner när de säger så elaka saker?
    Ingen förälder kan innerst inne hata sina barn.

    För mig känns det som att ni skulle behöva någon form av hjälp utifrån, en familjeterapeut eller liknande, kanske en sån sak du borde ta upp med din mamma o säga att du verkligen vill att ni få det bra.

    Jag har svårt att hjälpa dig så då jag inte alls kan förstå hur din mamma varken tänker eller fungerar i psyket för i min värld är man inte sån mot sina barn utan man finns där för de för att hjälpa o stötta på alla sätt som finns.

    Är din pappa mer "delaktig" i dig o ditt mående än vad din mamma är?
    Om han stå mer på din sida o vill hjälpa dig så kan du prata med honom om det o be honom hjälpa dig att prata med din mamma om hur du känner o vill.

  • Äldre 19 May 11:16
    #2

    På måndag så går du och pratar med skolkuratorn! Alternativt skolpsykologen, men de kan ibland vara svårare att få tag på. Om kuratorn eller skolpsykologen har "konstiga" tider och är svår att få tag på så ser du till att ringa (telefonnummer står med största sannolikhet på din skolas hemsida). Du kan också gå till skolsköterska om det känns bättre så kommer hon att gå vidare till kurator. Du behöver hjälp av de som kan det här. Det är inget att skämmas för. GÅ NU TILL KURATORN ELLER SKOLSKÖTERSKAN PÅ MÅNDAG MORGON!

  • Äldre 19 May 11:22
    #3

    Eventuellt Ungdomsmottagningen,dom har oxå kuratorer.. Låter Inge kul vännen :/ har en kompis lillasyster som har det samma, det ända mamman gör är att pilla på sina jävla teknikprylar och klaga.. Är ledsen att du ska behöva ha det så... :/ kram

Svar på tråden hjälp mammor! - 16 år tjej