• CT0310

Röda prickar på ny tatuering, nån som vet vad det är ??

Behöver hjälp med tatueringsråd ! (Bilden är inte på min arm)
    Det har dykt upp röda prickar som ni ser på bilden, de kliar väldigt mycket!
    Tatueringen är ca 3 veckor, prickarna ser ni lite överallt under tatueringen.
    Är en infektion på väg ? Nån som vet ?

• Svar på tråden Röda prickar på ny tatuering, nån som vet vad det är ??
  • caaroline

Anledningen till prickarna vet jag inte, tycker iallafall inte att tatueringar ser infekterad ut. Känner en person som fick infektion i sin tatuering och då blev det rött överallt, svullet osv.. Ser fint ut tycker jag! Har du kliat? Om du nu har gjort det så kanske prickarna beror på det.. Att en tatuering kliar är väldigt vanligt dock, det gör alla tatueringar oftast under läkningstiden.. Du ska inte klia utan slå försiktigt på tatueringen istället! Det är riktigt jobbigt med allt kliande men försök att avstå! Lycka till.

• caaroline

Det kan ju annars vara någon slags reaktion som du fått, jag har svårt att svara på de men fortsätter det så gå tillbaka till tatueraren och kolla vad han/hon säger, får du inget vettigt svar så ring vårdcentralen ifall prickarna inte lägger sig inom några veckor eller om dom blir fler! Tycker iallafall inte det ser farligt ut nu.

• Konnässören

Kanske är en dum fråga, men rakar man inte bort håret när man tatuerar sig? Tycker det ser ut lite som sådana prickar som man kan få om man rakat sig nämligen, och dom kan klia som satan!

• caaroline

Haha jo där har du nog en poäng, jag tänkte inte alls på att dom rakar där dom tatuerar (har bara tatueringar på icke-håriga ställen). Så det kan nog stämma dedär! Och återigen, klia isåfall inte för då blir varken tatueringen eller prickarna så fin! Tycker ändå att tatueringen ser bra ut för att vara gjord för 3 veckor sen, ser inte så "ny" ut. Därför kan jag nästan lova att du inte fått någon infektion iallafall, då hade de sett hemskt ut!

• Juronjaure

Det är inte bara plitor pga av smörjande som man ska ägna sig åt i början? Det brukar jag få nämligen.

• Aziris

Ser ut som irriterade hårsäckar efter rakningen! Skulle det vara en infektion så skulle det vara mer rött, svullet och varmt!

• emaliiie

Kan bero på rakningen och irriterad hårsäckar, dock brukar de ju även ömma och se mer ut som en finne med eventuellt var och hårstrå i sig. Jag skulle tippa på att det smorts lite för mycket, lite för ofta..det brukar resultera i just såna där små röda prickar som kliar. 

• Milernia

Det står att bilden inte är TS arm. Tips är att lägga upp en bild, så vi faktiskt får se hur det ser ut. Om inte annat kan du säkerligen ringa tatueringsstudion och fråga. De är nog vana :)

• Milernia
    Milernia skrev 2013-05-31 12:50:35 följande:
    Det står att bilden inte är TS arm. Tips är att lägga upp en bild, så vi faktiskt får se hur det ser ut. Om inte annat kan du säkerligen ringa tatueringsstudion och fråga. De är nog vana :)
    Jaha, det var inget. Jag som missförstod, tror jag. Haha!
Svar på tråden Röda prickar på ny tatuering, nån som vet vad det är ??