• Anonym (?)

Kan HIV smitta så här?

Alltså...Många tycker nog jag är dum i huvudet nu...

Men smittar torkat blod?

Har köpt en sån där fryspizza, tog den ur lådan, la in den i ugnen och sen upptäcker jag att det är röda fingeravtryck på kartongen... Dom kommer inte från mig.

Är så jävla känslig för blod och livrädd för sjukdommar...

Säg att jag kom åt dom röda fläckarna, tog sedan i pizzan som nu ligger i ugnen, skulle det finnas risk för att bli smittad av något då? Behlver inte just vara hiv..

Känns som att jag överreagerar, men jag vet samtidigt inte...         

• Svar på tråden Kan HIV smitta så här?
  • Anonym (hij)

Att du skulle få HIV är i princip uteslutet; viruset klarar inte många sekunder utanför kroppen - dessutom var pizzan fryst. Men... Jag hade inte ätit pizzan, jag hade lämnat tillbaka den till affären. Sjukt ofräscht.

• Anonym (?)

Fan...jag som är hungrig...Jaja...jag slänger den...Tänker inte bemöda mig att gå dit imorn med en gräddad pizza liksom....

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Nej, det gör det inte.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (hij)
    Anonym (?) skrev 2013-05-19 16:49:03 följande:
    Fan...jag som är hungrig...Jaja...jag slänger den...Tänker inte bemöda mig att gå dit imorn med en gräddad pizza liksom....

Ta med dig förpackningen då
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (?) skrev 2013-05-19 16:49:03 följande:
    Varför skulle du gå dit med pizzan, fanns väl inget blod på pizzan, utan på kartongen?
  • Anonym (?)
    Anonym (Herregud) skrev 2013-05-19 16:51:15 följande:
    Varför skulle du gå dit med pizzan, fanns väl inget blod på pizzan, utan på kartongen?

Nä, men jag går väl inte dit med en tom kartong heller!
    Vad löser det?! 
  • Queenie70

Känns det inte troligare att det är tomatsås?

• Anonym (?)
    Queenie70 skrev 2013-05-19 17:06:45 följande:
    Känns det inte troligare att det är tomatsås?

Jag vet inte...Jag menar själva pizzan var ju återförsluten med plast. Så hur kom tomatsåsen på utsidan av kartongen?

Tog en tugga av pizzan, sen klarade jag inte mer. Kändes så äckligt!
    Synd att jag inte såg det i butiken. Eller att jag ens såg det när jag kom hem....      
  • Anonym (?)
    Anonym (hij) skrev 2013-05-19 16:46:43 följande:
    Att du skulle få HIV är i princip uteslutet; viruset klarar inte många sekunder utanför kroppen - dessutom var pizzan fryst. Men... Jag hade inte ätit pizzan, jag hade lämnat tillbaka den till affären. Sjukt ofräscht.
    Förresten..."i princip"?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (?) skrev 2013-05-19 17:24:00 följande:
    Förresten..."i princip"?
    Handlar om en mycket teoretisk risk, något liknande har aldrig påvisats.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (?)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-19 17:29:10 följande:
    Handlar om en mycket teoretisk risk, något liknande har aldrig påvisats.
    Ok...Då kan jag släppa det alltså? Trots att jag åt lite av den?

Tar det verkligen bara sekunder för viruset att bli ofarligt utanför kroppen? 
  • Anonym (hij)
    Anonym (?) skrev 2013-05-19 17:24:00 följande:
    Förresten..."i princip"?

Att det är i princip omöjligt. Mikroliten risk, typ.

Viruset kan inte överleva utanför kroppen. Googla och läs mer om HIV. Jag tror mer på att det är något annat. Blod är ju liksom inte rött - utan mera brunt då det är torkat. Jag hade iaf tagit med mig kartongen tillbaka till affären och krävt pengarna tillbaka - för pizzan hade jag inte kunnat äta upp. Märkligt dock hur du kunnat missa röda fingeravtryck.
  • Anonym (?)
    Anonym (hij) skrev 2013-05-19 17:37:48 följande:

Att det är i princip omöjligt. Mikroliten risk, typ.

Viruset kan inte överleva utanför kroppen. Googla och läs mer om HIV. Jag tror mer på att det är något annat. Blod är ju liksom inte rött - utan mera brunt då det är torkat. Jag hade iaf tagit med mig kartongen tillbaka till affären och krävt pengarna tillbaka - för pizzan hade jag inte kunnat äta upp. Märkligt dock hur du kunnat missa röda fingeravtryck.

Men risken finns???! Nu fick jag ont i magen...Jag som åt en tugga!
    Tänk om fläckarna kom dit bara sekunder innan jag tog lådan?! Gråter Eftersom det det var rött så hade det kanske inte hunnit torka!

Jag slängde alltihopa. Orkar inte gå tillbaka, vet inte om kvittot är kvar ens...

Alltså det var inte utsmetat blod på en decimeterstor yta, utan det var två fäckar på baksidan. En baksida som var rätt mönstrad. Så hade jag inte behövt kolla gradantalet så hade jag inte sett det alls tror jag...     

• SuzR

Men sluta. Du har inte fått HIV och jag tror inte det är blod. Det var ju inte 'blod' på pizzan.

• Anonym (hij)
    Anonym (?) skrev 2013-05-19 17:47:10 följande:

Men risken finns???! Nu fick jag ont i magen...Jag som åt en tugga!
    Tänk om fläckarna kom dit bara sekunder innan jag tog lådan?! Gråter Eftersom det det var rött så hade det kanske inte hunnit torka!

Jag slängde alltihopa. Orkar inte gå tillbaka, vet inte om kvittot är kvar ens...

Alltså det var inte utsmetat blod på en decimeterstor yta, utan det var två fäckar på baksidan. En baksida som var rätt mönstrad. Så hade jag inte behövt kolla gradantalet så hade jag inte sett det alls tror jag...     

Jag skulle vilja påstå att risken är obefintlig. Du, det kan inte vara så att det är en väldigt fantasifull utsmyckning av kartongen bara? Släpp det nu och ta nåt annat att äta.
  • Anonym (?)

Det var inte heller knallrött...utan mer rödbrunt. Så det smällte in bra på förpackningen....

Fan...ska jag behöva ha ångest över det här nu då... 

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (?) skrev 2013-05-19 17:33:04 följande:
    Ok...Då kan jag släppa det alltså? Trots att jag åt lite av den?

Tar det verkligen bara sekunder för viruset att bli ofarligt utanför kroppen? 
    Ja, det kan du.

Pizzan var ju inplastad. HIV "dör" snabbt utanför ett smittomedium (blod) och det smittar inte genom att äta det.
Svar på tråden Kan HIV smitta så här?