• XcsM

"Hängmatta" till bebis i Chariot-vagn. *BILD*

Har tänkt köpa en Chariot Sport X2 när sonen är lite äldre (rek. från 6mån), men så hittade jag en "hängmatta" man kan köpa till som gör att den kan användas från det att bebisen är 1mån. Sonen är nu 7 veckor och det hade varit kul att springa med något lite lättare än min rejäla Emmaljunga-vagn så en sån här hänmatta hade egentligen varit perfekt.

Någon som har erfarenhet av att använda hängmatta till Chariot med barn yngre än 6mån?

• Svar på tråden "Hängmatta" till bebis i Chariot-vagn. *BILD*
  • tundra

Jadå den är suverän. Min lilla son har suttit från 1 mån och upp till 11 mån utan problem. Jättebra stötdämpning. Perfekt att cykla/springa med.

• XcsM

Tack! Då vågar jag mig nog på att köpa hem den

• XcsM

Jaha, då till problem nummer två: hur fan monterar man hängmattan?!
    Blir galen snart, det är helt omöjligt att se på den dåliga instruktionsboken som följde med och alla instruktionsvideor på youtube blir inte applicerbara då de inte visar 2013 års modell. Så - någon som vet? 

• Elinjo

Vilken smart grej. Har en son på 6veckor och den där vore perfekt åt oss :) vart köper man en sån? Mvh Elin

• hannis

OT TS men är du inte rädd för framfall och sånt när du börjar springa så tidigt?

Jag längtar efter att börja men jag kanske oroar mig i onödan?

• XcsM
    Elinjo skrev 2013-06-25 15:28:36 följande:
    Vilken smart grej. Har en son på 6veckor och den där vore perfekt åt oss :) vart köper man en sån? Mvh Elin
    Beställde från addnature.com. Sen är det ett jävla meck med att få på den där hängmattan alltså. Intruktionsboken man får med suger. Så om du köper en och lyckas montera på mattan hör gärna av dig och berätta hur du gjorde  
    tundra skrev 2013-06-25 19:22:00 följande:
    Addnature.com beställde vi ifrån.
    Vilken modell har du på vagnen? Om du har en 2013 får du gärna skicka lite tips på hur man får fast den förbannade hängmattan.
    hannis skrev 2013-06-25 19:41:04 följande:
    OT TS men är du inte rädd för framfall och sånt när du börjar springa så tidigt?

Jag längtar efter att börja men jag kanske oroar mig i onödan?
    Inte direkt Hur tidigt man kan köra igång tror jag man känner. Jag testade lite när jag var ute med vagnen. Ställde ifrån mig vagnen, joggade ett 30tal meter och kände jag någon "tyngdkänsla" neråt så lät jag bli. När Charlie var 6 veckor kunde jag jogga 20 min och nu kan jag springa i 2-2,5 timme. Han är 12 veckor.
    Hur försiktig man ska vara beror nog helt på hur mycket man sprang innan och under graviditeten, hur vältränad man var/är och hur långt in i graviditeten man kunde träna. 
    Vet inte om jag tycker man skall vara orolig men jag tycker nog man skall vara lite försiktig. Men det här med "du måste vänta si och så många veckor" stämmer ju inte alls. Jag började träna lite smått redan efter 2 veckor för att det kändes okej, medan någon annan kanske måste vänta 10-12. Sånt är ju individuellt.

Svar på tråden "Hängmatta" till bebis i Chariot-vagn. *BILD*