• traveler

Någon som har skandiabanken? Ska byta till dem efter månadsskiftet

Är det bästa med Skandiabanken att de har avgiftsfria uttag när man är utomlands?

• Svar på tråden Någon som har skandiabanken? Ska byta till dem efter månadsskiftet
  • Susanne 977

Jag har haft Skandiabanken i ca 8-9år. De är jättebra att ha med att göra.

Deras bank & kreditkort är jättebra, gratis och man har tex 3månader prisgaranti, extra försäkring, reseförsäkring osv.

Tycker de är prisvärda och tillförlitliga.

• Gurkburken

Vi bytte till skandiabanken för 4-5 år sedan och det bästa tycker jag är att de är så bra att ha och göra med. Man kan ringa nästan när som helst (06-24)  om man behöver hjälp och de löser snabbt det som behöver fixas.

Att de inte heller har en massa småkostnader för ditten och datten är också ett plus också gillar jag deras filosofi med bolånen. Dvs fast ränterabatt utifrån hur stort lånet är. Inget tjafs och förhandlande i tid och otid, men ändå en hyfsat låg ränta. 

• BuoBä

Jag har haft dem i 10+ år och är fortfarande väldigt nöjd. Allt är väldigt enkelt och rättframt. Det är inte massa krångliga villkor eller konstiga halvdolda avgifter runt produkterna utan man kan lätt själv läsa sig till informationen i internetbanken. Har man frågor så svarar de snabbt via chat eller telefon. Inloggningen via bankID på mobil är superenkel, det är inga dosor mm att krångla med. 

Det enda som är dåligt är väl att de på sista tiden har sänkt räntan på allt-i-ett-kontot. Tidigare var det nästan lika bra ränta där som på högräntekontot. Men man kan ju flytta pengarna mellan kontona efter behov.

Svar på tråden Någon som har skandiabanken? Ska byta till dem efter månadsskiftet