drack lite vin rädd att folk ska se mig som dålig mamma
Hej! Nu är de så att jag o min sambo fick ett litet knyte för snart 8 månader sedan. Och i fredags så passade vi och ett gäng på att grilla. och då kom frågan upp om jag ville ha lite vin och jag tyckte de skulle va gott till maten så jag drack 1 1/2 glas vin (inga stora utan normala vinglas) kände mig inte ett dugg påverkar, var helt normal, tog ju typ över två timmar o dricka de där 1 1/2 glasen. men jag har druckit en gång sen den lilla kom till världen o de var tre månader sedan så pappan såg till den lille trots att hen sov för natten den gången o de var 3 glas vin. men jag är så rädd för att folk ska tycka att jag är oansvarig! vet att man inte ska bry sig om va andra tycker men ändå! så nu är min fråga till er:
va tycker ni, är de okey att ta vin till maten så länge man inte är berusad. gjorde ni själva detta skulle kännas bra att höra att jag inte var den enda!
PS, kan tillägga att även innan jag fick barn så drack jag extremt lite o sällan! så alkoholproblem är de inte :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-20 08:43
Hej! Gud va skönt att höra att dom flesta tycker de är okej! skulle aldrig supa mig redlös utan de handlade om att de va gott till maten! sambon tycker de inte är något o fundera på och han har väl tagit sig en öl eller ett glas vin till maten nån helg sådär! är nog för att min mamma är absolutist (nykterist) o dömer ut alla som dricker till oansvariga o får för sig att alla blir full av ett glas. så har ju fått mycket kommentarer från henne om att jag inte är hel absolutist
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-20 19:23
skriver här uppe! känns mycket bättre då ni visat mig att de är inge konstigt! som sagt de är nog min mamma som fått mig att tro att då man är förälder så är de oansvarigt även om de bara är 1 glas o man inte blir berusad! men jag tycker vin är gott o kan smutta på ett glas lääänge o gillar inte att känna mig berusad så dricker aldrig så mycket!