• Lilia

Rimligt pris för VHS+ 30 filmer

Vad tycker ni är ett rimligt pris för en VHS spelare och 30 stycken VHS filmer?

Det är tio Disneyfilmer (Lejonkungen, Skönheten och odjuret och dylikt) och 20 andra gamla storfilmer (Sagan om ringen triologion, Matrix, En vampyrs bekännelse, Beck, Mona Lisas leende och dylika filmer)

Jag ska lägga ut allt till försäljning och har ingen aning om vad jag ska ta betalt.

• Svar på tråden Rimligt pris för VHS+ 30 filmer
  • Anonym (X)

Kan man ta betalt för sådant? Är inte det sådant folk slänger efter en, som TjockTV ungefär?

• Lilia

Nja, det finns ju de som fortfarande lyckas sälja VHS filmer. Tjock TV är nog däremot svårt att sälja.

• Psychopath

Det beror mycket på skick tycker jag. Det är ju rätt retro med VHS-spelare numer, så om du tänkte sälja på Tradera skulle iallafall jag lägga ut kanske 99:- som utropspris och sedan låta folk buda, det är många som vill åt gamla hederliga VHS-spelare och kasettfilmer :)

• In Sweden

Kanske 30kr för hela paketet.
    Om du lyckas få det sålt.
    Jag skulle säga gratis vid avhämtning.

• Lilia

Ja, kanske. :) Jag tänkte dock inte lägga ut det på Tradera då portot skulle bli orimligt högt. Det blir på Facebooks köp och säljgrupper. Först hade jag tänkt ett pris runt 300-350 kronor, men det är kanske för högt?

Allt är i bra skick!

• Anonym (s)

Det beror helt på vad det är för spelare, är det en bra modell så kan det vara värd en del men är det något billigt skräp så är den knappt värd något alls. Kassetterna saknar nog också värde, de är från vhs sista år och håller då väldigt låg kvalite. Visst det är lite retro med vhs nu men då ska det vara lite äldre saker av hög kvalite också. De kassetter som folk främst köper är gamla hyrkassetter, inte köpfilmer.

• Psychopath

Jag tror lätt det skulle kunna bli sålt för minst en hundring iallafall. Tycker t.o.m det är lite underpris. Det har inte bara att göra med kvalitén utan också samlarvärdet. Många samlar gamla nintendo, sega och diverse konsoler (även kasettbandspelare och VHS), fastän kvalitén är skit jämfört med moderna 3D-spel, men ändå vill folk ha. Men så har jag själv inga supermoderna gadgetar, varken 3G/4G (däremot kabel!), smartphone, surfplatta eller ens vanlig DVD.så jag kanske är helt ute och cyklarFlört

• Lilia
    Anonym (s) skrev 2013-05-20 01:33:50 följande:
    Det beror helt på vad det är för spelare, är det en bra modell så kan det vara värd en del men är det något billigt skräp så är den knappt värd något alls. Kassetterna saknar nog också värde, de är från vhs sista år och håller då väldigt låg kvalite. Visst det är lite retro med vhs nu men då ska det vara lite äldre saker av hög kvalite också. De kassetter som folk främst köper är gamla hyrkassetter, inte köpfilmer.

Det är en Philips, VHS och DVD spelare. Jag har hyrfilmer också, de tänkte jag kasta.
  • Anonym (s)
    Lilia skrev 2013-05-20 01:54:43 följande:

Det är en Philips, VHS och DVD spelare. Jag har hyrfilmer också, de tänkte jag kasta.
    Vilken modell, det är mest det som det hänger på. Om du inte vet det så kan du säga när du köpte den och ungefär hur dyr den var.
    Kasta saker är onödigt, då är det bättre att du skänker bort det. Men hyrfilmer har generellt ett högre värde än köpfilmer. Men det beror som sagt på hur gamla dom är.  Ju äldre desto högre, om vi förenklar.

Men det som drar upp värdet på ditt paket är troligtvis spelaren. Är det en billig så kan du kanske få 50kr för den, är det en fin så kanske 500kr. Är det en riktigt fin så kan du få betydligt mer men det är det troligtvis inte för då hade du inte haft så få filmer.
  • Anonym (s)
    Lilia skrev 2013-05-20 01:54:43 följande:

Läste nu att det är en kombinerad vhs och dvd, det är rätt bra. Då var den troligtvis lite halvdyr när du köpte den.
  • Lilia
    Anonym (s) skrev 2013-05-20 02:05:02 följande:
    Vilken modell, det är mest det som det hänger på. Om du inte vet det så kan du säga när du köpte den och ungefär hur dyr den var.Kasta saker är onödigt, då är det bättre att du skänker bort det. Men hyrfilmer har generellt ett högre värde än köpfilmer. Men det beror som sagt på hur gamla dom är.  Ju äldre desto högre, om vi förenklar.Men det som drar upp värdet på ditt paket är troligtvis spelaren. Är det en billig så kan du kanske få 50kr för den, är det en fin så kanske 500kr. Är det en riktigt fin så kan du få betydligt mer men det är det troligtvis inte för då hade du inte haft så få filmer.

Den kostade 1200 har jag för mig för fem år sedan.

Filmerna jag har är de jag tog med mig då jag flyttade hemifrån. Resten av filmerna finns alltså hos mina föräldrar. :)
  • Lilia
    Anonym (s) skrev 2013-05-20 02:06:20 följande:
    Läste nu att det är en kombinerad vhs och dvd, det är rätt bra. Då var den troligtvis lite halvdyr när du köpte den.

Ja, 1200 har jag för mig att den kostade.
  • Anonym (s)
    Lilia skrev 2013-05-20 02:16:32 följande:

Den kostade 1200 har jag för mig för fem år sedan.

Filmerna jag har är de jag tog med mig då jag flyttade hemifrån. Resten av filmerna finns alltså hos mina föräldrar. :)
    Jaha den är så ny, då har den inget större värde. För dålig kvalite.
    Iof, den kan då hade ntsc-pal konvertingen, det drar upp värdet lite.
    Men lägg ut paket för 100kr, nappar ingen så sänk till 50. Går det inte alls så skänk den till någon loppis.
    Förutsatt att du inte har någon dyrgrip bland hyrfilmerna, lite trist att skänka bort en gammal Video Invest kanske.
  • nnnc

Bortskänkes mot annonskostnad låter rimligt.

Näthat, den nya folkrörelsen.
  • Lilia
    Anonym (s) skrev 2013-05-20 02:21:48 följande:
    Jaha den är så ny, då har den inget större värde. För dålig kvalite.Iof, den kan då hade ntsc-pal konvertingen, det drar upp värdet lite.Men lägg ut paket för 100kr, nappar ingen så sänk till 50. Går det inte alls så skänk den till någon loppis.Förutsatt att du inte har någon dyrgrip bland hyrfilmerna, lite trist att skänka bort en gammal Video Invest kanske.

Den är i bra kvalité, jag har använt den mycket under de här fem åren och den har aldrig krånglat.

Tack för dina svar!
  • nnnc
    Anonym (s) skrev 2013-05-20 02:06:20 följande:
    Det dödar ju all retrokänsla.
    Näthat, den nya folkrörelsen.
  • Anonym (s)
    nnnc skrev 2013-05-20 02:30:46 följande:
    Det dödar ju all retrokänsla.
    Jo men det var ganska hög standard på både dvd-spelaren och vhs-spelaren när kombinationen var ny.
  • Anonym (corby)

jag hade kunnat tänka mig att betala 300 kr för det

• Anonym (Lilia)
    annarosen skrev 2017-08-27 07:19:24 följande:

Jag köper den för 200 kr.?

Det är jag som startade tråden för fyra år sedan. Tror du verkligen att jag har grejerna kvar?

Om någon är intresserad av hur det gick så la jag ut det på Blocket och fick några hundralappar för det, minns inte exakt men tror det var 200-300.
Svar på tråden Rimligt pris för VHS+ 30 filmer