• Pyret82

Tips på kalas 8årig tjej?? :)

Vill ha era bästa tips på kalas till tjej 8år?? Min stora tjej blir 8 i juni och vi har precis flyttat till nytt villaområdet.
    Tänker bästissarna i klassen (postar inbjudan då såklart) och de nyfunna på gatan typ, max 10 tjejjor. 

Tacksam för alla förslag!! <3  

• Svar på tråden Tips på kalas 8årig tjej?? :)
  • Pyret82

Hon har nog inte så stor koll. Tänkte göra inbjudningar tillsammans i veckan.
    Jag tänker korv mä bröd å tårta? Sen då? Vad vill åttaåringar? Skattkarta för å leta godis kankse kan bli kul :) Men sen då?

• Hjo

Oj ja som jag sa fråga vad hon vill själv. Min 8åring hade inte velat haft skattjakt mest för hon hade det för 2 år sedan och hon tycker det är för småbarn men som sagt fråga vad din dotter själv vill ha innan du bestämmer över huvudet på henne

• Pyret82

Bestämmer inget över hennes huvud såklart men vill gärna ha ideer att bolla med henne, därför skiver jag här om tips :)

• Hjo

Berätta då vad hon är intresserad av vi känner ju inte henne och kan komma med hur mycket förslag som helst som kanske inte passar henne el er situation

• Pyret82
    Hjo skrev 2013-05-20 09:58:33 följande:
    Berätta då vad hon är intresserad av vi känner ju inte henne och kan komma med hur mycket förslag som helst som kanske inte passar henne el er situation

Sant haha, tack! Hon älskar Michel Jacksson och dans! Disco kanske? Men i juni?? Inomhus? Kanske trist?
  • Jessica871
    trädgårdsparty

olika teman:

* monster high
    * Bratz
    * världens bästa sommar, (olika sommar spel, dans, vattenbalonger m.m)
    * siesta (tapas, pinata, sombreros)
    * jorden runt "dance style" hyr in en dansinstruktör för barn och låta barnen prova olika dansstilar.    
  • Pyret82
    Jessica871 skrev 2013-05-20 10:12:50 följande:
    trädgårdsparty

olika teman:

* monster high
    * Bratz
    * världens bästa sommar, (olika sommar spel, dans, vattenbalonger m.m)
    * siesta (tapas, pinata, sombreros)
    * jorden runt "dance style" hyr in en dansinstruktör för barn och låta barnen prova olika dansstilar.    

oooh! Tack! Monster high och "klä ut sig/sminka sig" gillar hon ju! Hmmm :)
  • strojes

Jag körde med en snör-lek på dotterns kalas en gång, mycket uppskattat! Fäst ett garn i påsen och göm den helt. Dra sedan garnet kors och tvärs, upp och ner, hit och dit. När barnen sedan ska hitta sina påsar får de en garnände men en kartongbit fastknuten på att linda upp garnet/snöret på och sedan är det bara att kliva över, krypa under, åla mm för att följa sitt snöre.

• CeeJay

Vi har aldrig haft nått tema på våra barns kalas, som mest har vi styrt upp fiskdamm när dom var mindre. En gång har vi haft bowlingkalas i bowlinghallen.

För OSS/våra barn, passar det bäst med fika och sen fri lek

Men som sagt, det är ju upp till varje familj och barn vad dom tycker om.   

• Pyret82
    CeeJay skrev 2013-05-23 09:53:54 följande:
    Vi har aldrig haft nått tema på våra barns kalas, som mest har vi styrt upp fiskdamm när dom var mindre. En gång har vi haft bowlingkalas i bowlinghallen.

För OSS/våra barn, passar det bäst med fika och sen fri lek

Men som sagt, det är ju upp till varje familj och barn vad dom tycker om.   

Låter lite som oss, tänker att de kanske roar sig bäst själva :p Skattjakt m godispåsarna kanske, sen löser vi det med korvgrillning å så tänkte jag
  • strojes

När dottern fyllde 6 hade vi frukostkalas! Kalastiden var satt till 9-12. Barnen kom i pyjamas med kalaskläderna i en påse/väska. De började med att äta frukost (yoghurt, müssli, bröd, rostat bröd, olika pålägg, mjölk, juice). Sedan gick de upp på dotterns rum och bytte om till kalaskläder och därefter var det dags för paketöppning. 
    Mestadels fri lek på kalaset. Jag hade skrivit ut några olika bilder att färglägga. Kalaset avslutades med snör-leken som jag skrev om tidigare i tråden. 

• Pyret82
    strojes skrev 2013-05-23 10:34:56 följande:
    När dottern fyllde 6 hade vi frukostkalas! Kalastiden var satt till 9-12. Barnen kom i pyjamas med kalaskläderna i en påse/väska. De började med att äta frukost (yoghurt, müssli, bröd, rostat bröd, olika pålägg, mjölk, juice). Sedan gick de upp på dotterns rum och bytte om till kalaskläder och därefter var det dags för paketöppning. 
    Mestadels fri lek på kalaset. Jag hade skrivit ut några olika bilder att färglägga. Kalaset avslutades med snör-leken som jag skrev om tidigare i tråden. 
Svar på tråden Tips på kalas 8årig tjej?? :)