• Anonym (.)

Vill bli brun till sommaren.

Nu har sommaren kommit och det blir allt varmare, detta innebär att man vill ha mindre kläder på sig bland annat.
    Då vill man ju gärna vara lite brun också. ( i alla fall jag)  

Men saken är att jag inte solat på några år nu, så jag är verkligen VIT!.. Och jag vill verkligen få färg på mig i sommar... Men det tar så lång tid för mig att få någon färg..

Så nu undrar jag om man kan hjälpa till att skynda på så att man får färg snabbare eller liknande.
    Kan man äta, eller ta på något på kroppen så att det går snabbare?

• Svar på tråden Vill bli brun till sommaren.
  • caaroline

Det är aldrig "nyttigt" för kroppen att sola så mycket och använda olika hjälpmedel men kan ändå tipsa om kokosolja, smörj in dig med det och sola. Först och främst bör du nog bygga upp en liiiiten bränna innan du använder den, annars finns risk för att du bränner dig ordentligt. Var även noga att smörja in dig efter solning också med någonting!

• Anonym (.)

Okej, tack för tipset! :) 
    Varför ska man smörja in sig efter man solat förresten? :)   

• Skogsnorpan

Du kan ju prova Brun utan sol eller soldusch, kör någon behandling och underhåll med riktig sol sedan. Så hade jag gjort (Eller så gör jag)

• caaroline

Huden mår bättre av att smörja in sig med tex "aftersun" efter att ha pressat i solen hela dagen. Som hon här ovan sa också om att använda brun utan sol eller liknande och sen sola på de, även om du redan ser brun ut då så finns risker för att du kan bli fläckig + att du bränner dig lika mycket ändå, kanske inte syns lika väl men det lär nog ska kännas. Du får prova dig fram!

• TessTess93

Jag har hört att man blir brun lättare om man äter mycket morötter.. Men det kanske är fel :p

• Fia 28
    TessTess93 skrev 2013-05-20 12:06:48 följande:
    Jag har hört att man blir brun lättare om man äter mycket morötter.. Men det kanske är fel :p
    Jepp det stämmer. Vill man inte äta massa morötter kan man ta betakaroten.
  • Anonym (.)

Tack för era tips! Undrar bara en sak till nu... Hur länge ska man sola per dag? Solar man några timmar varje dag tills man blir brun, eller bara någon halvtimme osv?

• Anonym (Bruna damen)
    Anonym (.) skrev 2013-05-20 13:18:20 följande:
    Tack för era tips! Undrar bara en sak till nu... Hur länge ska man sola per dag? Solar man några timmar varje dag tills man blir brun, eller bara någon halvtimme osv?
    Det beror på hur mycket solskydd du använder och hur känslig du är. Jag som aldrig förlorar solbrännan helt från höst till vår och börjar sola i mars kan sola två timmar nu helt utan skydd. 4 timmar om jag vänder på mig,kanske även mer. Börja försiktigt!
  • Anonym (Not to much.)

Ät inte för mycke morötter.. åt väldigt många en period och jag var orange i min hudton! Min pappa som inte normalt lägger märket till att man färgat håret knallrött kommenterade min nya hudfärg så nog syntes det..

• sockerflinga

Sen en bekant till mig dog i hudcancer pga av solande så har jag helt värderat om det idealet. 

Svar på tråden Vill bli brun till sommaren.