• Dohgon

Laga xbox 360 spel?

Går det att laga en xbox 360 cd på något ställe? Sonen fick tag på skivan så den blev lite repig, spelet fungerar men det låser sig ibland och skall man installera det på xboxen så stannar det på 17%. Surt att köpa det på nytt igen för 600:- när vi är två i hemmet som spelar det =)

• Svar på tråden Laga xbox 360 spel?
  • Trolle40

På spelaffärer har dom en maskin att ta bort repor med kolla med en sån

• Dohgon

ah tack så mycket. ska ringa o kolla så snart ja kan =)

• cheese
    Dohgon skrev 2013-05-20 13:28:12 följande:
    Går det att laga en xbox 360 cd på något ställe? Sonen fick tag på skivan så den blev lite repig, spelet fungerar men det låser sig ibland och skall man installera det på xboxen så stannar det på 17%. Surt att köpa det på nytt igen för 600:- när vi är två i hemmet som spelar det =)
    finns rep medel som folk redan sagt.  Men man kan oxo om det är mindre repor fixa problemet med tandkräm. Lite på fingret gnugga en tag och sen kolla om det funkar typ. Ibland räcker det för att fixa så man kan spela. Djupare repor är dock värre med.
  • Dohgon
    cheese skrev 2013-05-20 14:02:01 följande:
    finns rep medel som folk redan sagt.  Men man kan oxo om det är mindre repor fixa problemet med tandkräm. Lite på fingret gnugga en tag och sen kolla om det funkar typ. Ibland räcker det för att fixa så man kan spela. Djupare repor är dock värre med.
    fast de har jag hört att det kan förstöra ännu värre.. fast det kanske är fel?

• Trolle40

Det är ofta slipmedel i tandkräm så det kan repa mera

• cheese
    Dohgon skrev 2013-05-20 14:05:29 följande:
    fast de har jag hört att det kan förstöra ännu värre.. fast det kanske är fel?

Det är det fina slipmedlet i tandkrämen som slipar ner kanten på repan i plasten på skivan som fixar problemet.
    Men mycket riktigt du ska helst bara tar där du har repor redan för du får massor med nya små precis som när du slippar något. Men dessa små bryter inte larsen så den kan läsa skivan så att säga. Men var bara ett tips. Och har räddat ett par skivor för mig under åren. Så jo det funkar men beror på vilken typ av repa du har.

Googla så lär du få upp info om ämnet :) Det är ett billigt alternativ. 
  • Dohgon

googlade på det och läst lite, och ja en del har det fungerat för =) 

Och som sagt, spelet fungerar ju, bara att det liksom låser sig eller hoppas ur lite då och då så tror inte att det är fel på själva inbränningen i det egentligen. 
    Men typiskt att det skall bli så när det är ett spel vi båda gillar ;) men tandkräm får jag pröva ikväll, annars får man väl bita i sura äpplet och köpa en ny, samt säga ajabaja till sonen att han inte får leka med de där sakerna =D

• roffe

Kostar det 600 måste det ju vara rätt nytt, det kanske går på garantin isåfall? Leta upp kvittot och testa :)

• Rabarbapuppa
    Syster yster lyster skrev 2013-05-20 18:58:55 följande:
    Så det finns alltså folk som köper spel för 600 pix??! Helt ofattbart, just Xbox-spel är ju bäst att handla via nätet.

Ex www.amazon.co.uk
    Det räcker nog inte, nya titlar brukar ligga på 699:- 
    Ja, ofattbart säger jag med som aldrig någonsin köpt ett spel till fullpris.
    Köper på nätet eller väntar tills de svalnat och priset sjunker, alt köper begagnat.

/Puppa

• Dohgon
    Syster yster lyster skrev 2013-05-20 18:58:55 följande:
    Så det finns alltså folk som köper spel för 600 pix??! Helt ofattbart, just Xbox-spel är ju bäst att handla via nätet.

Ex www.amazon.co.uk
    fortfarande si sådär 40 pund för spelet och lägga på frakt på det då ;) xbox spel är svindyra! Men vi köpte ett nytt, gick inte att laga och köpte direkt via boxen istället så inga skivor behövs =D
  • Dohgon
    Rabarbapuppa skrev 2013-05-22 09:16:15 följande:
    Det räcker nog inte, nya titlar brukar ligga på 699:- 
    Ja, ofattbart säger jag med som aldrig någonsin köpt ett spel till fullpris.
    Köper på nätet eller väntar tills de svalnat och priset sjunker, alt köper begagnat.

/Puppa

detta spel är över ett år sedan det släpptes så det svalnar liksom inte direkt. det är ett multiplayer spel så du spelar mestadels enbart mot andra. kommer snart en uppföljare till spelet också

• Rabarbapuppa
    Dohgon skrev 2013-05-22 09:30:07 följande:
    detta spel är över ett år sedan det släpptes så det svalnar liksom inte direkt. det är ett multiplayer spel så du spelar mestadels enbart mot andra. kommer snart en uppföljare till spelet också

Nej, de riktigt populära brukar sällan svalna fort. Det jag ofta gör är att jag byter in mina gamla spel för ofta om man är på plats när ett spel släpps, så brukar butiker ha ett skitbra release-pris om man samtidigt byter in något/några andra titlar. Jag vet när GTA IV släpptes så kostade typ 299:- om man samtidigt bytte in två spel, och man kunde förhandsboka sig på det erbjudandet. (den gången var det Elgiganten, men även GameStop har ibland sånna erbjudanden)

Är man snabb kan man buda hem populära titlar någon eller några månader senare efter deras release på typ eBay också, det har jag gjort. Vet att jag var osäker på Borderlands 2, men fick det på eBay för 250:- och då vågade jag chansa. Spelet var tyvärr inget för mig, så jag bytte in det på nån spelbutik medans det redan var "hett" och fick 350 för det. Häpp!

/Puppa

• Dohgon
    Rabarbapuppa skrev 2013-05-22 10:46:02 följande:
    Nej, de riktigt populära brukar sällan svalna fort. Det jag ofta gör är att jag byter in mina gamla spel för ofta om man är på plats när ett spel släpps, så brukar butiker ha ett skitbra release-pris om man samtidigt byter in något/några andra titlar. Jag vet när GTA IV släpptes så kostade typ 299:- om man samtidigt bytte in två spel, och man kunde förhandsboka sig på det erbjudandet. (den gången var det Elgiganten, men även GameStop har ibland sånna erbjudanden)

Är man snabb kan man buda hem populära titlar någon eller några månader senare efter deras release på typ eBay också, det har jag gjort. Vet att jag var osäker på Borderlands 2, men fick det på eBay för 250:- och då vågade jag chansa. Spelet var tyvärr inget för mig, så jag bytte in det på nån spelbutik medans det redan var "hett" och fick 350 för det. Häpp!

/Puppa

ja ebay är ju bättre än tradera är, traderas priser är sanslösa vissa gånger, hittade detta spelet beg för 400 tror jag det var, 429 för ett nytt. så var inte uppe i riktigt 600 längre då som det var när vi köpte första gången. 
    COD black ops 2 är spelet för övrigt ^^

Borderlands 2 har vi men enbart till datan. ettan till xboxen. men nu mer spelar jag väl snarare silent hill och tomb raider när jag är själv, både dessa spel var jag jätteosäker på, men nöjd faktiskt när jag väl började.
    Men kul du fick hem det så billigt och fick såpass mycket för det sen. kanske så man ska göra ;) 
  • Rabarbapuppa
    Dohgon skrev 2013-05-22 11:16:34 följande:
    ja ebay är ju bättre än tradera är, traderas priser är sanslösa vissa gånger, hittade detta spelet beg för 400 tror jag det var, 429 för ett nytt. så var inte uppe i riktigt 600 längre då som det var när vi köpte första gången. 
    COD black ops 2 är spelet för övrigt ^^

Borderlands 2 har vi men enbart till datan. ettan till xboxen. men nu mer spelar jag väl snarare silent hill och tomb raider när jag är själv, både dessa spel var jag jätteosäker på, men nöjd faktiskt när jag väl började.
    Men kul du fick hem det så billigt och fick såpass mycket för det sen. kanske så man ska göra ;) 
    Tradera är bara att glömma (anser jag iaf) det är för folk som har någon slags "rädsla" för att handla från internet/utomlands. Priserna är sjuka. Dessutom har jag den uppfattningen att vissa varor (på Tradera) är behäftade med så mycket skumraskaffärer (och likaledes skumma säljare) att jag tycker det verkar vansinne att folk med denna "internetshopping-rädsla faktiskt vänder sig dit för att de tror att det är "säkrare"?!

Nu var det inte på något sätt för vinnings skull jag hämtade BL2 från eBay och bytte in det på GameStop, det var mer en slump att det värderades högre på deras "börs" än på eBay.

Jag handlar mest från England, och problemet med en "het" titel är att det teoretiskt sett finns kanske 60 miljoner potentiella budläggare på eBay.co.uk, men å andra sidan brukar utbudet också vara större. Men det jag vill säga är att det inte alltid är jättelätt att buda hem en populär vara till nåt kanonpris. Men ibland har man tur.

Själv kör jag Dead Space (1,2,3) och lite Bioshock (1,2) men mest av allt FarCry3 som jag tycker är kanon. Väntar på GTA V i höst. Har förhandsbokat.

/Puppa 
Svar på tråden Laga xbox 360 spel?